Deel auto's Tesla toch te laat geleverd
Tesla is er afgelopen kwartaal toch niet in geslaagd om 100.000 auto's bij klanten af te leveren. Topman Elon Musk zei vorige week nog dat de maker van elektrische wagens een goede kans had om dat symbolische aantal te overschrijden. Hij sprak zelfs al van een belangrijke mijlpaal, vandaar dat de uiteindelijke cijfers een fikse domper zijn voor het bedrijf.
De leveringen bleven steken op 97.000. Dat is wel meer dan de ruim 95.000 stuks die Tesla in de voorgaande periode afleverde.
Forse daling beurswaarde
In de Amerikaanse nabeurshandel ging het aandeel Tesla woensdag hard onderuit. Tesla staat erom bekend dat het soms moeite heeft om auto's op tijd bij klanten af te leveren. Musks woorden werden vorige week daarom door de meeste beleggers opgevat als een hoopvol signaal.
Uitzending Radar Tesla
De klantenservice van Tesla was slecht bereikbaar, bleek uit de uitzending van Radar van 30 september. Tesla zei daarop maatregelen te hebben genomen om klanten sneller te woord te kunnen staan. Een woordvoerder liet onder meer weten: 'Daarnaast verhogen we onze servicecapaciteit door uitbreiding van de drukste service centres, en het openen van nieuwe service vestigingen. Aanvullend op de fysieke locaties bieden we met een groeiende mobile service vloot service aan huis, of bij klanten op het werk.' (De volledige reactie van Tesla vind je op deze pagina)
Ook ervaring met de klantenservice van Tesla? Laat het ons weten!
Bron: ANP