Erfenis Ergernissen

Veel instanties hebben slechte (of zelfs geen) protocollen als een klant overlijdt. Het meldpunt Erfenis Ergernissen, een initiatief van Netwerk Notarissen, heeft in korte tijd meer dan 200 meldingen gekregen van mensen die keer op keer geconfronteerd worden met de dood van een dierbare.

De meldingen gaan onder andere over sportscholen, banken, loterijen, Facebook, energiemaatschappijen, telefoonmaatschappijen en ambulancediensten. Instanties zijn niet bereikbaar of verstrekken geen of onjuiste informatie over wat te doen na een overlijden.

Klachten bundelen

Vaak gaat het om specifieke individuele klachten. Meldpunt Erfenis Ergernissen wil de klachten samen gaan brengen om sterker te staan wanneer ze instanties hierop aanspreken. Het meldpunt wil dat instanties bewust worden van de omvang van het probleem.

Meld je klacht

Heb je ook een vervelende situatie meegemaakt met de administratie van een overledene? Meld je klacht dan op de website Overleven.

Laatste reacties

5
  • Door Radar

Na het overlijden van een dierbare is het al vervelend genoeg om ook nog eens alle administratie op orde te krijgen. Al deze inspanningen ten spijt, confronteren veel bedrijven je jaren later nog stééds met rekeningen of andere post voor de overledene. Klachten hierover komen nog steeds met grote regelmaat binnen op de redactie. Waarom hebben die bedrijven zoveel moeite om hier goed mee om te gaan? Maandag in Radar aandacht voor het meldpunt 'Erfenis Ergernissen' van Netwerk Notarissen. Maandag 10 maart in Radar, om 20:30 op Nederland 1

  • Door eleven

confronteren veel bedrijven je jaren later nog stééds met rekeningen of andere post voor de overledene. Die vaak onterecht zijn, want vele mensen die het erfenis te verwerken hebben, weten vaak niet, of de overledene wel of niet vergeten heeft een rekening te betalen. Met dit soort eisen moet duidelijk gekeken worden, of dit geen fake is.

  • Door tenormin

confronteren veel bedrijven je jaren later nog stééds met rekeningen of andere post voor de overledene. Die vaak onterecht zijn, want vele mensen die het erfenis te verwerken hebben, weten vaak niet, of de overledene wel of niet vergeten heeft een rekening te betalen. Met dit soort eisen moet duidelijk gekeken worden, of dit geen fake is. Helemaal met je eens, eleven. Want ik kan mij niet voorstellen dat de erven na jaren nog "echte" rekeningen ontvangen. Wat je schrijft is dus zeer juist. In het begin: ja, dan krijg je rekeningen die je als achterblijvende nog kan ontvangen, maar, ook bij mij hield dat op, net zoals bij de meeste mensen. Dus wat je suggereert, ik denk dat jij doelt op louche bedrijfjes die namen en adressen opkopen?