Ergernissen bij consument en winkelier door storingen iDeal
Het zeer gewaardeerde betaalsysteem iDeal is toch niet zo perfect als het lijkt. Consumenten en winkeliers ergeren zich enorm aan storingen en mislukte transacties. Dit wordt nog eens aangedikt door de slechte communicatie van banken. Eigenaren van thuiswinkels geven aan dat ze niet of nauwelijks geïnformeerd worden door de banken tijdens deze storingen.
Afgelopen weekend was het bij de Rabobank raak, klanten konden plots niet meer gebruik maken van het betaalsysteem. Het probleem loste zich pas in de loop van de week op waardoor veel transacties in duigen vielen en de ergernissen groot waren. Dit meldde De Telegraaf woensdag op haar website.
Door de uitval mislukten er veel betalingen. Het is niet bekend hoeveel, maar winkeliers liepen daardoor enorme omzetten mis. Online winkeliers willen daarom garanties van de banken over een storingvrije iDeal. De storingen zijn niet alleen voor de winkeliers frustrerend, maar ook consumenten ondervinden hier last van.
Ondertussen zijn een aantal online winkeliers op eigen houtje aan de slag gegaan. Ze hebben een website opgezet waar consumenten ieder moment van de dag kunnen checken of iDeal in de lucht is.
Bron: Telegraaf