Espressoapparaat Krups
We kregen de afgelopen weken veel klachten over problemen met een espresso-apparaat. Krups, de maker van dit apparaat, heeft inmiddels de productiefout erkent en schreef een uitgebreide brief.
Vorige week deden wij een oproep om klachten te melden over espresso apparaten. Er zijn veel klachten binnengekomen over Krups, vooral over het type XP 7240. Er is een probleem met de stoomfunctie. Wij ontvingen een brief van Krups waarin zij zeggen dat het probleem wordt veroorzaakt door het niet goed aansluiten van het Claris Aquafilter in het waterreservoir. Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost en Krups neemt alle kosten voor op zich. Consumenten die het apparaat hebben opgestuurd krijgen hun gerepareerde apparaat de eerste week van februari retour. Mensen die alleen de klacht hebben gemeld krijgen een nieuw Aquafilter en waterreservoir in dezelfde week. Mensen die nog klachten hebben over de Krups Espresseria machines kunnen contact opnemen met Krups.
Onderstaande brief ontvingen wij van Krups. Hierin vindt u alle benodigde informatie.Brief Krups - dd 19 januari 2006:Sinds vrijdag 6 januari jl. hebben wij de consument en onze retailpartners geïnformeerd dat het probleem met de stoomfunctie van de serie Espresseria bij ons bekend is en dat wij zo spoedig mogelijk met een oplossing hiervoor zouden komen. Het probleem betreft alleen de stoomfunctie waarmee men cappuccino kan maken en doet zich vooral voor bij de XP7240. De consument hebben wij twee keuzes aangeboden namelijk: 1. Het apparaat gewoon blijven gebruiken voor het zetten van espresso en koffie en wachten tot de oplossing bekend is. (dit zou binnen twee weken bekend zijn). 2. Indien keuze 1 geen optie was, hebben wij aangeboden het apparaat kosteloos te laten ophalen door onze exclusieve Pick-Up Service. Inmiddels kunnen wij u berichten dat de oplossing van het probleem bekend is: de storing in de stoomfunctie wordt veroorzaakt door het niet goed aansluiten van het Claris Aquafilter in het waterreservoir. Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost door het waterreservoir in het Claris Aquafilter te vervangen door een nieuw exemplaar. Uiteraard zijn alle kosten voor onze rekening en valt dit gewoon onder de 2-jarige garantietermijn van het Krups espresso-apparaat. Wij kennen nu dus drie situaties: 1. Consumenten die hun klacht reeds bij ons hebben gemeld en die ervoor hebben gekozen het espresso-apparaat thuis te houden tot de oplossing bekend was, zullen het nieuwe waterreservoir van Claris Aquafilter in week 5 (=1e week februari) kosteloos thuis gestuurd krijgen. Tot dat tijdstip kan men de Espressaria gewoon gebruiken voor het zetten van espresso of koffie. Zij worden hierover door middel van een brief persoonlijk geïnformeerd. 2. Consumenten waarvan het apparaat door onze Pick-Up Service is opgehaald, kunnen het in week 5 (=1e week februari) weer retour verwachten, voorzien van het nieuwe waterreservoir van het Claris Aquafilter. Onze Technische Dienst zal het apparaat hierbij in z'n totaliteit controleren zodat men ervan verzekerd is dat de Espressaria weer optimaal functioneert. De consument wordt hierover door middel van een brief persoonlijk geïnformeerd. 3. Consumenten waarbij de stoomfunctie van de Espresseria niet goed functioneert en die nog niet hebben gereageerd, kunnen rechtstreeks contact opnemen met onze Consumentenservice, bij voorkeur per e-mail: [email protected] of per telefoon via 0318-582424 (deze gegevens staan ook op onze website www.krups.nl onder het kopje service). Zij zullen het nieuwe reservoir van het filter kosteloos thuis gestuurd krijgen. Nogmaals willen wij benadrukken dat het alleen de stoomfunctie betreft die niet goed functioneert. Uit de zeer positieve reacties is gebleken dat de Krups Espressaria uitstekende espresso en koffie zet en vanaf straks ook weer heerlijke cappuccino. Wij vinden het zeer vervelend dat de consument geconfronteerd is met dit tijdelijke probleem maar zijn ervan overtuigd dat men binnenkort weer optimaal plezier zal hebben van de Krups Espressaria. Met vriendelijke groet, Groupe SEB Nederland BV
De consument hebben wij twee keuzes aangeboden namelijk:
1. Het apparaat gewoon blijven gebruiken voor het zetten van espresso en koffie en wachten tot de oplossing bekend is. (dit zou binnen twee weken bekend zijn).
2. Indien keuze 1 geen optie was, hebben wij aangeboden het apparaat kosteloos te laten ophalen door onze exclusieve Pick-Up Service.
Inmiddels kunnen wij u berichten dat de oplossing van het probleem bekend is: de storing in de stoomfunctie wordt veroorzaakt door het niet goed aansluiten van het Claris Aquafilter in het waterreservoir.
Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost door het waterreservoir in het Claris Aquafilter te vervangen door een nieuw exemplaar. Uiteraard zijn alle kosten voor onze rekening en valt dit gewoon onder de 2-jarige garantietermijn van het Krups espresso-apparaat.
Wij kennen nu dus drie situaties:
1. Consumenten die hun klacht reeds bij ons hebben gemeld en die ervoor hebben gekozen het espresso-apparaat thuis te houden tot de oplossing bekend was, zullen het nieuwe waterreservoir van Claris Aquafilter in week 5 (=1e week februari) kosteloos thuis gestuurd krijgen. Tot dat tijdstip kan men de Espressaria gewoon gebruiken voor het zetten van espresso of koffie. Zij worden hierover door middel van een brief persoonlijk geïnformeerd.
2. Consumenten waarvan het apparaat door onze Pick-Up Service is opgehaald, kunnen het in week 5 (=1e week februari) weer retour verwachten, voorzien van het nieuwe waterreservoir van het Claris Aquafilter. Onze Technische Dienst zal het apparaat hierbij in z'n totaliteit controleren zodat men ervan verzekerd is dat de Espressaria weer optimaal functioneert. De consument wordt hierover door middel van een brief persoonlijk geïnformeerd.
3. Consumenten waarbij de stoomfunctie van de Espresseria niet goed functioneert en die nog niet hebben gereageerd, kunnen rechtstreeks contact opnemen met onze Consumentenservice, bij voorkeur per e-mail: [email protected] of per telefoon via 0318-582424 (deze gegevens staan ook op onze website www.krups.nl onder het kopje service). Zij zullen het nieuwe reservoir van het filter kosteloos thuis gestuurd krijgen.
Nogmaals willen wij benadrukken dat het alleen de stoomfunctie betreft die niet goed functioneert. Uit de zeer positieve reacties is gebleken dat de Krups Espressaria uitstekende espresso en koffie zet en vanaf straks ook weer heerlijke cappuccino.
Wij vinden het zeer vervelend dat de consument geconfronteerd is met dit tijdelijke probleem maar zijn ervan overtuigd dat men binnenkort weer optimaal plezier zal hebben van de Krups Espressaria.
Met vriendelijke groet,
Groupe SEB Nederland BV