Fietsenwinkel.nl behandelt klachten na uitzending Radar

fietsenwinkel-11102018.jpg

Fietsenwinkel.nl kreeg drie dagen na de uitzending van Radar 418 klachten binnen. Het bedrijf is hard bezig met het oplossen van alle problemen.

Radar hield na de uitzending over Fietsenwinkel.nl contact. Het bedrijf ontving na onze uitzending veel telefoontjes op het speciaal geopende servicenummer. Op de eerste werkdag kwamen er 243 telefoontjes binnen waaronder 134 'escalaties'. 'Fietswinkel.nl bedoelt met 'escalaties' klachten waar direct actie op moet worden genomen', zegt Jorris van Doorn, directielid van Fietsenwinkel.nl Op de tweede dag kwamen er 115 calls binnen waaronder 65 escalaties en op dag drie 60 telefoontjes waaronder 18 escalaties. 

Nieuwe fiets

Ook kwamen er nog veel oude klachten uit 2017 binnen, die niet behandeld waren. 'Ook deze klachten hebben we opgepakt. De meeste gedupeerden kregen een nieuwe fiets', zegt Van Doorn. Verder heeft Fietsenwinkel.nl besloten om alle reparaties aan de Speed Pedelec naar Amsterdam te halen, omdat ze daar de benodigde kennis hebben. Ook is de capaciteit van leenfietsen verhoogd, omdat veel consumenten hun fiets dagelijks nodig hebben.

Klantgerichte oplossing

Ten tijde van onze uitzending waren 800 onderdelen niet op voorraad. Nu zijn nog 50 onderdelen niet binnen 14 dagen beschikbaar. Daarom heeft het bedrijf voor een creatieve oplossing gekozen. 'Een monteur demonteert een fiets die nog op voorraad staat, haalt het benodigde onderdeel van de fiets en zet dit op de fiets van de klant. Het is een dure oplossing, maar wel een klantgerichte oplossing', zegt Fietsenwinkel.nl. 

Kijk de uitzending terug