Gratis biertje valt verkeerd bij horeca
Kroegbazen die Grolsch schenken, vrezen drankmisbruik onder jongeren nu de bierbrouwer miljoenen bonnen voor een gratis tweede biertje gaat verspreiden. Dat meldt de Telegraaf.
'Dit is simpelweg een platte vorm van makkelijk geld verdienen van Grolsch', vindt Lodewijk van der Grinten, directeur van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN). 'Samen met de overheid werken we keihard aan het terugdringen van alcoholgebruik onder de jeugd, door 'happy hours' en stuntprijzen een halt toe te roepen. Dat Grolsch nu met deze actie komt, is ronduit walgelijk.' KHN ontving donderdag tientallen telefoontjes van ondernemers die zich over de biercampagne beklaagden.
Grolsch gaat de tien miljoen '2 halen, 1 betalen'-bonnen onder meer verspreiden via Facebook, op straat en in supermarkten. Er geldt geen maximumaantal bonnen per klant.
Bron: ANP