Houdbaarheid bij Albert

Albert is de bezorgservice van de Albert Heijn. Via internet vul je een boodschappenlijst in, je geeft aan wanneer je het thuisbezorgd wil hebben. Het lijkt een handige manier van boodschappen doen. Maar als je voor meerdere dagen wil inkopen, is het niet altijd even handig. Albert Heijn heeft namelijk de regel dat verse producten minimaal 2 dagen houdbaar zijn en zuivel minimaal 4 dagen. Het kan dus gebeuren dat je een aantal van de gekochte producten weg moet gooien omdat ze over de datum zijn. Vooral voor mensen die de gang naar de supermarkt niet makkelijk kunnen maken, is dit een probleem. Zij bestellen vaak grote hoeveelheden via Albert waardoor de kans groot is dat er een aantal producten bij zitten die op dezelfde dag op moeten.

We hebben onze testpanelleden een enquete over de bezorgservice van Albert Heijn gestuurd. De enquete is ingevuld door 56.065 mensen, daarvan maken 3917 mensen gebruik van de Albert. Hieronder staan een aantal uitkomsten:Waarom maakt u gebruik van Albert

Omdat ik niet zelf naar de winkel kan          18,8%

Omdat ik het makkelijk vind                       39,1%

Omdat ik een grote hoeveelheid nodig heb   25,6%De verse producten zijn minimaal 2 dagen houdbaar, vindt u dat een redelijke termijn?

Ja                            46,7%

Nee                         50,2%

Weet ik niet             3,2%De zuivel producten zijn minimaal 4 dagen houdbaar, vindt u dat een redelijke termijn?

Ja                            63,6%

Nee                         34,7%

Weet ik niet             1,7%Waarom vindt u de houdbaarheidstermijn niet voldoende?

Ik krijg niet alle verse producten op voordat de houdbaarheidsdatum is

verstreken               25,8%

Ik krijg verse producten die niet meer helemaal

vers zijn                  25,6%

Ik krijg niet alle zuivel producten op voordat de houdbaarheidsdatum

is verstreken           13,2%

Ik krijg zowel de verse als de zuivelproducten

niet op                    6,8%Wat vindt u van de klantvriendelijkheid van de bezorgers

Voldoende                86,7%

Matig                       10,5%

Onvoldoende            2,8%

Wat vindt u van de bezorgkosten

Te hoog                   50,7%

Prima                      42,6%

Weet ik niet             6,7%

Albert Heijn wil alleen schriftelijk reageren:'Wij vinden het erg vervelend om te horen dat de klant niet tevreden is over de producten die hij heeft ontvangen via de bezorgservice van Albert Heijn.

We bieden bij onze bezorgservice een minimale houdbaarheidsgarantie op versproducten. Zuivel en voorverpakte vleeswaren zijn bij aflevering minimaal vier dagen houdbaar, overige versartikelen zijn bij aflevering minimaal twee dagen houdbaar. De dag na de aflevering wordt geteld als de eerste dag. Als klanten producten ontvangen die niet aan bovenstaande garantie voldoen, kunnen zij dit bij ons melden. De producten worden dan vergoed'.