Hyves compenseert spelers Landleven
Een leeggeroofde schuur, gestolen koeien en apparaten die niet werken: het is verleden tijd voor gebruikers van het spel Landleven op Hyves. In een mail laat Hyves weten dat de problemen zijn opgelost en gedupeerden gecompenseerd worden.
Afgelopen maanden ontvingen wij veel klachten van (ouders van) Landleven-spelers. In dit spel beheert de gebruiker een virtuele boerderij. Met het onderhouden kunnen ‘coins’ verdiend worden. Tevens kunnen ‘daalders’ aangeschaft worden, waarmee virtuele apparaten en boerderijdieren te verkrijgen zijn.
Een moeder schreef ons dat haar zoontje virtueel bestolen was van 75 daalders, die hij eerder voor 9,90 euro had aangeschaft. Zij mailde Hyves meerdere malen en kreeg pas na anderhalve maand de verdwenen daalders terug. Een andere gebruiker gaf geld uit om een level hogerop te komen. Een dag later werd hij, zonder enige uitleg, een level lager geplaatst.
In een reactie laat Hyves weten dat ‘alles nu weer naar behoren zou moeten werken en spelers zijn gecompenseerd voor het ongemak’. Spelers die nog vragen hebben met betrekking tot Landleven kunnen terecht op www.hyves.nl/help en via het onderdeel 'Games' contact met ons opnemen. Zij krijgen dan binnen 24 uur antwoord.
Radar zal de komende maanden in de gaten houden of alle klachten afgehandeld worden. Bent u gedupeerd en niet gecompenseerd door Hyves? Laat het ons dan weten.Update over Landleven
Deze week bespreken we onder meer de problemen met Hyves' Landleven, die opgelost zouden zijn. Niets blijkt echter minder waar, zo blijkt uit de reacties op onze uitzending en vooral dit artikel. Hyves roept spelers op om hun klachten te melden bij Hyves zelf. Het is daarbij wel handig dat spelers van tevoren zelf zoveel mogelijk controleren of hun instellingen kloppen en of ze de juiste versies van software en plugins hebben.
Waar je kunt klagen en welke informatie daarbij van belang is, is te vinden op de Landleven-gamestatus-pagina van de sociale-netwerksite.
© TROS Radar