ING-storing voor rekening klanten
Klanten die door een storing bij ING via internetbankieren per ongeluk meerdere keren hetzelfde bedrag hebben overgeboekt, moeten dat geld zelf terug zien te halen. Volgens ING is het niet mogelijk te achterhalen 'of de klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan', schrijft De Telegraaf.
Door technische problemen werkten de website en de mobiele app dinsdag urenlang niet. Toch kon ondanks de storing via de mobiele app geld worden overgemaakt. Wie dat probeerde kreeg weliswaar de foutmelding 'Probeer het opnieuw' te zien, maar ongemerkt werd het geld gewoon afgeschreven.
Het regende klachten over dubbele afschrijvingen op internet. De bank wil dat gebruikers zelf hun geld terugvragen. 'Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing', aldus een woordvoerder van ING.
[Update 11:15 uur]
Volgens ING hebben er tóch geen dubbele afboekingen plaatsgevonden, maar leek dit zo door de storing.
[Update 11:15 uur]
Klanten kunnen dinsdag wel de indruk hebben gekregen uit hun rekeningoverzicht dat zij twee keer of meerdere malen geld naar dezelfde begunstigde hadden overgemaakt. 'Voor dat ongemak bieden wij onze excuses aan. Het rekeningoverzicht geeft vanaf 10.30 uur woensdagochtend het juiste beeld weer', aldus de woordvoerder.
Bron: ANP Mediawatch / Telegraaf