Je probleem delen op Radar Forum helpt: case T-Mobile

210118 T-Mobile.jpg

Het Radar Forum werkt op diverse manieren. Je kunt er advies aan de gewaardeerde community vragen, of andere consumenten voor een louche organisatie waarschuwen. Door je probleem zichtbaar te maken op de website van Radar, kun je ook een firma die eerder niet met een oplossing over de brug kwam motiveren om toch te reageren. Zo gebeurde het ook met T-Mobile.

'Beste redactie, wij kwamen het forumtopic over T-Mobile tegen. Wij vinden het vervelend dit te horen en willen graag de situatie voor onze klant verbeteren.' T-Mobile nam contact op met Radar nadat over de telecomaanbieder werd geklaagd op het forum. 'Is het mogelijk om via jullie in contact te treden met de klant, zodat we in gesprek kunnen gaan?' 

'Alsof ik van Mars kwam'

Said wou begin december overstappen van zijn oude provider naar T-Mobile, maar bij de overdracht liep het verkeerd. Hij kon zijn 06-nummer wekenlang niet meer gebruiken en werd lang van het kastje naar de muur gestuurd. 'Iemand stuurde me naar de winkel, maar daar keken ze alsof ik van Mars kwam.' Ten einde raad vroeg hij de leden van het Radar Forum om advies. 

'Niet juist verwerkt'

De redactie sprak met T-Mobile en met Said, waarna het probleem snel werd opgelost. Wat was er aan de hand? 'Wij werken met verschillende systemen waarin deze aanvragen verwerkt worden, maar helaas is deze aanvraag niet op de juiste wijze verwerkt in de systemen. Uit coulance hebben we de klant een vergoeding van twee maanden abonnementskosten aangeboden.'

'Kunnen geen algemene uitspraken doen'

Said is blij dat zijn probleem zo kon worden opgelost, maar wat als andere klanten met hetzelfde probleem te maken krijgen? T-Mobile reageert: 'Om in de toekomst soortgelijke situaties te voorkomen zullen we dit proces grondig onder de loep nemen en waar nodig aanpassingen doorvoeren in onze systemen. Iedere klacht staat op zichzelf en vergt maatwerk, dus we kunnen geen algemene uitspraken doen.'