Joop Braakhekke en Specsavers winnen Loden Leeuw 2008
De Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante reclame van het consumentenprogramma Tros Radar, is dit jaar gewonnen door Specsavers. In het spotje word een oud omaatje aangevallen door de dienstdoende opticien.
In het spotje word een oud omaatje aangevallen door de dienstdoende opticien.
Met 35 procent van de stemmen won Specsavers ruim voor AXE (23,4 %) en Tele 2 (23,1%). De stemmers vonden de commercial bijvoorbeeld zo irritant
omdat een vrouw geslagen wordt.
Specsavers verklaart in een reactie het jammer te vinden gewonnen te hebben en volgend jaar een andere campagne te gaan voeren.
In de categorie irritante Bekende Nederlanders in een reclame werd de Loden Leeuw gewonnen door Joop Braakhekke, voor zijn optreden in de Ambi Pur-commercial met 32 procent van de stemmen. Kijkers vinden het raar dat een topkok geassocieerd wordt met de stoelgang.
Braakhekke zelf kon zich er wel iets bij voorstellen dat hij gewonnen heeft. Hij won na een nek-aan-nek-race van Gordon, die op 31 procent bleef steken.
De derde prijs was voor Bassie met 16 procent, voor zijn bijdrage aan het OHRA-spotje.