Klachten Fiber nog niet allemaal opgelost

Vorige week deed Fiberdirecteur Matthijs Kamp de toezegging dat alle bij Radar gemelde problemen zouden worden opgelost binnen een week. Hoe staat het ervoor?

Radar heeft alle consumenten benaderd waarvan we de klachten mochten doorsturen naar Fiber. Dit zijn de klachten die we ook aan Fiber hebben overhandigd in onze uitzending van vorige week. De tendens uit de reacties is dat Fiber druk bezig is om alle problemen op te lossen, maar dat nog niet alle klachten opgelost zijn.

Oplossingen

54 van de 104 mensen hebben ons teruggemaild op de vraag of Fiber hen benaderd heeft deze week. 49 daarvan zijn benaderd door Fiber. Bij 14 van de 49 is de klacht opgelost, bij 16 gedeeltelijk. 19 gedupeerden wachten nog steeds op een oplossing.

Toon

Niet alle consumenten zijn gecharmeerd van de toon waarop zij door Fiber benaderd worden, zo laat ook Bert weten. Hij kreeg van Fiber te horen: "Het heeft er dan ook alle schijn van dat u simpelweg onder het contract uit wil komen en om die reden een klacht heeft ingediend."

Afspraken

Bij veel consumenten zijn monteurs langs geweest of zijn daar afspraken voor gemaakt. Er is dus beweging!

Compensatie

Fiber gaat consumenten compenseren waarbij geen diensten zijn geleverd. Klanten krijgen gemaakte kosten gecompenseerd.

Radar Radio houdt de komende tijd in de gaten of de klachten die door ons doorgestuurd zijn, worden opgelost.