Klachten over Charlie Temple: te late levering en geen contact mogelijk
Klanten van Charlie Temple klagen over de brillenverkoper. De klanten gaven aan dat hun bestelde brillen niet geleverd werden. Ook geeft de klantenservice niet thuis als klanten hen probeerden te bellen. Wat is er aan de hand bij Charlie Temple? Radar zocht het uit en vroeg het bedrijf om een verklaring.
'Op de mail wordt niet gereageerd en de telefoon wordt niet opgenomen'
De klachten ontstonden nadat klanten van Charlie Temple hun brillen niet geleverd kregen binnen de levertijd die hen was beloofd. En wanneer klanten de klantenservice belden, kregen ze vaak niemand aan de lijn. Verder was het voor klanten ook niet mogelijk om hun reparaties te laten uitvoeren.
Radar ontving dus verschillende klachten. “Op de mail wordt niet gereageerd en ook de telefoon wordt niet opgenomen”, laat een klant van Charlie Temple aan Radar weten. Ook op de website Trustpilot, staan veel negatieve recensies, alle klachten gaan over lange levertijden en een slecht bereikbare klantenservice.
Technische problemen leverancier
In een reactie laat Charlie Temple aan Radar weten dat er sprake is van technische problemen bij de leverancier van hun glazen, waardoor het bedrijf de door hen bestelde glazen niet of niet op tijd binnenkrijgen.
Het bedrijf benadrukt dat het gaat om “een van de grootste glasleveranciers wereldwijd” en dat “alle optiek zaken hier last van hebben.” Het bedrijf benadrukt daarnaast dat het gaat om een situatie van overmacht en dat niet alleen Charlie Temple hier last van zou hebben.
“Hoewel de technische storing van onze leverancier buiten onze invloedssfeer ligt betreuren wij de situatie uiteraard ten zeerste”, licht Charlie Temple verder toe in de reactie aan Radar.
Over de klantenservice die slecht te bereiken is zegt Charlie Temple het volgende: “U zult ongetwijfeld begrijpen dat deze gebeurtenis een behoorlijke piek oplevert wat betreft communicatie met onze klanten. Onze medewerkers van onze klantenservice doen hun uiterste best om onze klanten te woord te staan.”
Klanten informeren
In hun reactie geeft Charlie Temple aan de getroffen klanten eerder al te hebben geïnformeerd. Het gaat hierbij om de klanten die hun bestelling hebben geplaatst tussen 22 maart en 15 april. “Als klanten de mail niet hebben ontvangen, kan het zijn dat deze in de spam terecht is gekomen”, laat Charlie Temple weten. “Verdere acties die we hebben ondernomen om onze klanten goed te informeren is een bericht op de voicemail, vervolg-update mails aan klanten en een banner op de website.”
Charlie Temple geeft aan dat het voor hen niet bekend is wanneer de leverancier het volledige openstaande assortiment kan leveren. En dat nieuwe bestellingen op dit moment normaal worden uitgeleverd.
Wij zijn benieuwd: ervaar jij problemen met je bestelling bij Charlie Temple? Laat het ons dan weten!