Klachten over Inbox Storage - Reactie Inbox Storage 1

In de uitzending van maandag 24 Februari hebben we klachten over inbox storage behandeld. We hebben hen ook gevraagd om een reactie. Die lees je hier:
Bij Inbox Storage begrijpen we dat het opslaan van persoonlijke spullen draait om vertrouwen en zorg. Daarom doen we er alles aan om onze gebruikers een flexibele, betrouwbare en klantgerichte service te bieden. Feedback van onze gebruikers – waarvan velen tevreden zijn – zien we als een kans om onze dienstverlening verder te verbeteren.
Ons beleid is dat we geschillen niet via de media beslechten. We kiezen er juist voor geschillen rechtstreeks met onze gebruikers op te lossen, omdat we geloven dat dit de meest zorgvuldige en eerlijke manier is voor individuele gevallen.
Over de vragen van Radar willen we graag in zijn algemeenheid het volgende verduidelijken: Onze prijzen zijn gebaseerd op de daadwerkelijke opslagbehoefte en de gekozen service. Eventuele aanpassingen, zoals meer of minder benodigde ruimte, worden altijd transparant gecommuniceerd, waarbij de door de klant bestelde opslaghoeveelheid in ieder geval ter beschikking wordt gesteld, tot het moment dat gekozen wordt voor een kleinere opslaghoeveelheid. Zo betalen gebruikers alleen voor wat ze daadwerkelijk gebruiken, en blijven ze flexibel in hun keuzes.
Wat betreft schade en verzekering:
spullen zijn tijdens vervoer verzekerd volgens de Algemene Vervoerscondities (AVC). Wij begrijpen dat schade altijd vervelend is. Daarom informeren we gebruikers bij het afsluiten van een overeenkomst en voorafgaand aan de ophaalafspraak zo goed mogelijk over verpakkingsvereisten, om risico’s te minimaliseren en onaangename verrassingen te voorkomen. In onze algemene voorwaarden staat helder beschreven waarvoor wij wel en niet aansprakelijk zijn, zoals voor kwetsbare items die niet goed verpakt kunnen worden.
Over onze algemene voorwaarden en de kritiek op uitsluitingen van aansprakelijkheid het volgende: Onze algemene voorwaarden zijn opgesteld door juristen en zijn bedoeld om risico’s eerlijk te verdelen tussen gebruikers en ons bedrijf. Daarbij wordt gekeken naar welke verantwoordelijkheden bij welke partij horen en op welke omstandigheden een partij of beide partijen geen invloed hebben. De voorwaarden zorgen er zo voor dat de regels van het spel vooraf duidelijk en transparant zijn.
Dat neemt niet weg dat het altijd vervelend is als een gebruiker schade of ongemak ervaart. In zulke situaties zoeken we zo veel mogelijk samen naar een oplossing.
Korte reactie op de door Radar aangedragen dossiers:
Voor mevrouw Breeveld is de kwestie naar ieders tevredenheid opgelost. Het geschil bleek onder meer voort te komen uit een miscommunicatie over een toezegging door een medewerker die inmiddels niet meer bij ons in dienst is. Bij nader inzien is mevrouw Breeveld hier niet voor verantwoordelijk en daarom zijn we in een constructief gesprek tot een oplossing gekomen.
Het dossier van mevrouw Guardiola hebben we wederom zorgvuldig bekeken en haar een onderbouwde reactie toegezonden. Ondanks onze positie hebben wij haar de afgelopen jaren, en zelfs nog vorige week, een genereus aanbod gedaan. Hierop heeft zij, ondanks verschillende herinneringen, op geen enkele manier gereageerd. Tot onze spijt rest ons daarom niet anders dan de aangekondigde juridische procedure te starten. Dit betreuren wij, maar het spreekt voor zich dat in het kader van een gezonde bedrijfsvoering eenieder die onze diensten afneemt daarvoor betaalt.
Mocht u toch in uw uitzending aandacht besteden aan bovenstaand dossier, dan wijzen we erop dat ons gebleken is dat de informatie die u van mevrouw Guardiola heeft verkregen en daarop met ons heeft gedeeld, niet in alle opzichten accuraat is. Het is op zijn zachtst gezegd ‘niet het hele verhaal.’
We vragen u zich daarvan rekenschap te geven en vertrouwen erop dat u afziet van het publiceren van feitelijke onjuistheden en halve waarheden. Indien dat onverhoopt toch gebeurt, dan behouden wij ons alle rechten voor.
Tot slot:
Wij blijven ons inzetten voor een transparante en constructieve afhandeling van deze en andere kwesties. Gebruikers met vragen of zorgen nodigen wij van harte uit om contact met ons op te nemen zodat we het gesprek kunnen aangaan.