Klachten Plangroep - Gemeente Amsterdam
Gemeente Amsterdam heeft gereageerd op de Radar-uitzending van maandag 21 februari 2022 over Plangroep. Je kunt de reactie hier lezen.
Goede dienstverlening aan kwetsbare inwoners heeft voor de gemeente Amsterdam hoge prioriteit. De gemeente Amsterdam heeft in november 2021 een aannamestop bij Plangroep ingevoerd, omdat er klachten binnenkwamen. Alle nieuwe aanmeldingen konden door een andere organisatie worden opgepakt. Vanaf de aannamestop zijn er tweewekelijks gesprekken gevoerd met de directie van Plangroep en is er in overleg een verbeterplan opgesteld. Op 7 februari 2022 is de aannamestop beëindigd, want er zijn verbeteringen doorgevoerd en klachten in lopende dossiers lopen terug.
De gemeente voert nog steeds elke twee weken een gesprek met Plangroep en staat in direct contact met de buurtteams, waar alle klanten terecht kunnen als hun klachten niet worden opgepakt of verholpen. Als de klachten weer oplopen zullen er opnieuw maatregelen genomen worden.