Klachten Plangroep - Reactie Gemeente Arnhem

21022021 arnhem.jpeg

Gemeente Arnhem heeft gereageerd op de Radar-uitzending van maandag 21 februari 2022 over Plangroep. Je kunt de reactie hier lezen.

Wij zijn en blijven er voor de inwoner en blijven dan ook scherp op een goede dienstverlening. Het is onacceptabel dat onze inwoners met schulden verder in de problemen raken in plaats van geholpen worden. Als gemeente houden we daarom nog steeds de vinger stevig aan de pols. We voeren minimaal wekelijks gesprekken met Plangroep over hoe het ervoor staat. We zagen in januari de wachttijden aan de telefoon en in de mail weer wat oplopen. Inmiddels is dat weer verholpen.

Er staan op dit moment 13 klachten van Arnhemse cliënten open bij Plangroep. We hebben mensen steeds opgeroepen klachten te melden bij hun wijkcoach of bij de gemeente en dat zullen we morgen ook weer doen. Klachten worden dan direct opgepakt.

De dienstverlening moet goed zijn en daar is nog steeds wel wat te verbeteren. Vanuit de gemeente zitten we daar voortdurend bovenop.