Klachten Plangroep - Reactie Gemeente Emmen

21022021 Gemeente Emmen.jpeg

Gemeente Emmen heeft gereageerd op de Radar-uitzending van maandag 21 februari 2022 over Plangroep. Je kunt de reactie hier lezen.

Wat betreft de signalen: wij ontvingen afgelopen najaar signalen van inwoners over slechte telefonische bereikbaarheid van Plangroep en achterstanden in backoffice werkzaamheden. We hebben hierover contact opgenomen met Plangroep en zij gaven in het gesprek aan dat er problemen waren met de telefonische bereikbaarheid en achterstanden in de backoffice als gevolg van personeelstekorten en de overstap naar een nieuw ict-systeem. We hebben Plangroep tot 1 februari de tijd gegeven om orde op zaken te stellen. Plangroep heeft de afspraken en verbetermaatregelen schriftelijk bevestigd aan ons.

We voeren frequent overleg met Plangroep om nadrukkelijk vinger aan de pols te houden over de dienstverlening aan onze inwoners. Ons beeld is nu dat de bereikbaarheid weer op orde is en dat de achterstanden zijn weggewerkt en dat de dienstverlening aan onze inwoners weer op niveau is.

We vinden het belangrijk dat onze inwoners adequaat worden ondersteund, ook bij vrijwillige dienstverlening. Mochten we opnieuw signalen krijgen van onze inwoners, dan gaan we ons beraden op het contract met Plangroep.