Klachtenregen over providers Caiway en Delta

Het regent klachten over Caiway en Delta, de tv- en internetproviders van Delta Fiber. Bij Radar ontvangen we sinds begin van dit jaar mails over Delta en Caiway en ook op het Radar Forum zijn klachten te lezen. Van slechte klantenservice tot glasvezel dat niet wordt aangelegd tot aan langzame modems, de klachten over de internetproviders variëren enorm. Wat gaat er mis bij Caiway en Delta? 

Voetbalclub in de knel

Wim Ammerlaan, de techneut van voetbalclub S.V. Den Hoorn kan erover meepraten. Zonder snel internet, kan de club onder de rook van Delft namelijk niet bestaan. 'Iedereen betaalt tegenwoordig met de pin, dus we hebben een hoge snelheid nodig voor alle pintransacties in de kantine.’ Ondanks dat S.V. Den Hoorn een amateurvereniging is maken ze gebruik van het het VAR-systeem (Video Assistent Referee) en ook daarvoor zijn hoge upload- en downloadsnelheden nodig. 

Van het (internet)kastje naar de muur

Al sinds juni 2022 probeert Wim Ammerlaan sneller internet te regelen voor zijn voetbalclub, maar hij is ondertussen nog niet veel verder gekomen. De voetbalclub heeft eerst geprobeerd om een glasvezelverbinding te krijgen, maar dat zou de club 37 duizend euro gaan kosten. Toch is de oplossing simpel volgens techneut Ammerlaan, namelijk een sneller en nieuwer modem. 

Veel klachten bij Radar

Maar voetbalclub S.V. Den Hoorn is niet de enige die door Delta en Caiway op de reservebank gezet wordt. Op het Radar Forum en in de radar mailbox regent het klachten en ook op Trustpilot zijn ontevreden reacties te lezen. Zo scoort Caiway zeer slecht op Trustpilot met 1,7 sterren. Provider Delta doet het wel wat beter en scoort gemiddeld met 2,9 sterren. 

‘Elke negatieve review is er één te veel’

Delta Fiber geeft aan de beoordelingen op Trustpilot serieus te nemen en eventuele klachten op te lossen. Tegelijkertijd zegt het bedrijf dat het cijfer op Trustpilot geen evenwichtig beeld geeft: ‘Mensen waarbij alles naar behoren werkt nemen niet of nauwelijks de moeite om daarover een positieve review achter te laten, in tegenstelling tot mensen waarbij niet alles vlekkeloos verloopt. Dat neemt niet weg dat élke negatieve review er één te veel is.’

Nieuwe modem niet de oplossing

Deltafiber - het moederbedrijf van de twee providers - geeft aan dat voetbalclub S.V. Den Hoorn op 15 april een nieuwe modem heeft gekregen. Maar techneut Ammerlaan is nog niet tevreden, want het nieuwe modem behaalt nog steeds niet de gewenste snelheden. Delta Fiber zegt dat een ander modem niet mogelijk is omdat de club een Caiway abonnement heeft. Ondertussen lopen gesprekken tussen S.V. Den Hoorn en Delta Fiber. 

Radar heeft meerdere mensen gesproken die een klacht hebben over Caiway en Delta. Al deze klachten zijn met toestemming doorgegeven aan Delta Fiber en daarop heeft Delta Fiber gereageerd. De complete reactie van Delta Fiber is hier te lezen.