Loden Leeuw 2008: De reacties
Verschillende genomineerden reageerden teleurgesteld toen wij meedeelden dat ze naast de Loden Leeuw hebben gegrepen.
Bassie (derde plaats Irritante BN'er):
'Ik vind het ontzettend jammer dat ik verloren heb. Had graag de
Loden Leeuw gewonnen en nu gaat ie, naast de Gouden Loekie, ook nog
mijn neus voorbij. Ontzettend jammer. '
Axe (tweede plaats Irritante Commercial):
'We vinden het erg jammer, we zaten al met klotsende oksels te wachten...!!'Tele2 (derde plaats Irritante Commercial):
'Wij zijn erg enthousiast over ons nieuwe concept waarin Frank, the black cheap, het gezicht is van Tele2. Wij krijgen ontzettend veel positieve reacties op ons zwarte schaap, zo krijgen wij nog iedere week aanvragen voor posters van Frank. De reacties op diverse blogs en het forum van Radar waar consumenten aangeven dat ze het onbegrijpelijk vinden dat onze commercial is genomineerd voor een Loden Leeuw, sterkt ons ook in het gevoel dat Frank de juiste woordvoerder is voor ons bedrijf.
We begrijpen dat het concept van the black cheap, waarin Tele2 uitlegt dat het bedrijf price leader is en het anders doet dan de rest, bij een bepaalde doelgroep nog beter uitgelegd moet worden. En dat gaan we in 2009 ook zeker doen met een aantal nieuwe commercials rond Frank.'
Specsavers (winnaar Irritante Commercial):
'Hoewel de commercial voor Specsavers vanuit verkoopoogpunt en herkenbaarheid van het merk heel succesvol is, laten we het signaal dat kijker nu geeft niet aan ons voorbij gaan. Het is natuurlijk nooit onze intentie geweest om irritatie op te wekken. We willen de herkenbaarheid en de uitdagende toon behouden, maar gaan wel kijken hoe we minder irritatie kunnen opwekken bij de kijker.'