Loden Leeuw 2010: De uitslag
Met overmacht is de reclame van Postal Gold gekozen als meest irritante reclame van 2010. Massaal werd er gestemd via de website www.lodenleeuw.nl en met meer dan 42% van de stemmen werd de reclame voor het opsturen van ‘ongewenst’ goud gekozen. De Loden Leeuw persoonlijkheidsprijs voor de meest irritante bekende Nederlander ging met 41% van de stemmen naar ‘grappenmaker’ Arie Koomen met zijn reclame voor Mediamarkt.
Postal Gold is de overtuigende winnaar. Op de tweede plaats, met toch nog 24% van de stemmen, kozen de kijkers voor de reclame van Mona. Na Mona vinden op de derde plaats de commercial van Autodrop met 16% van de stemmen. De commercials van Bakker Bart (9%) en Corendon (8%) zijn nummer 4 en 5.
Bij de Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs was de stemming ook eenduidig. Arie Koomen kreeg ruim 41% van de stemmen. Goede tweede was Tineke Schouten. Zij kreeg 30% van de stemmen voor haar vele typetjes in de C1000-commercials. Derde zijn geworden Sven Kramer en Naomi van As voor KPN met 11% van de stemmen. Danny de Munk voor Mora (9%) en Edwin Evers (7%) sluit met zijn commercial voor Beter Horen de top 5.Bekijk alle genomineerden