Mediateam: Menzis | Tablet onbruikbaar

Het Mediateam zit elke maandagavond voor je klaar. Je kunt het team bereiken via Twitter (gebruik @avrotrosradar of #radartv), via Facebook en via het online contactformulier.

Karin Gerolt is al vijf jaar kankerpatiënt. Ze heeft een flink aantal behandelingen achter de rug, waaronder chemotherapie en bestraling. Momenteel krijgt zij gedurende een jaar twee keer per maand immunotherapie in het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis. Karin krijgt het niet altijd voor elkaar om iemand te vinden die haar met de auto kan brengen en ophalen. Als zij met het openbaar vervoer reist, is ze drie uur onderweg en moet ze drie keer overstappen. Om die reden heeft Karen zittend ziekenvervoer aangevraagd bij Menzis. Tot haar grote verbazing is dit verzoek afgewezen.

Menzis laat Karin weten dat zij geen recht heeft op vergoeding, aangezien ze geen oncologische behandeling met chemotherapie of radiotherapie ondergaat. Karin gaat hiertegen in bezwaar en laat Menzis weten dat zij door haar zware behandelingstraject een zenuwbeschadiging heeft overgehouden aan haar voeten en dat ze erg moe is van de behandelingen. Menzis wil echter geen uitzondering maken. Karin voelt zich gepasseerd en kan bijna niet geloven dat dit gebeurt. Bekijk het filmpje dat zij hierover naar Radar stuurde.

Ook wij vinden dit niet zo menselijk van Menzis en vragen de zorgverzekeraar om opheldering. Deze laat het volgende weten:'Menzis vindt het heel vervelend wat hier gebeurd is. We ontvangen steeds vaker aanvragen voor vergoeding van vervoer naar behandelingen, die volgens de overheid niet vergoed mogen worden vanuit de Zorgverzekeringswet.

Menzis vindt dat de vergoeding voor het zittend ziekenvervoer niet meer goed aansluit bij de ontwikkelingen in de zorg. Er komen steeds meer nieuwe behandelingen, onder andere voor mensen met kanker. Menzis wil dat het vervoer van en naar meer behandelingen, zoals immunotherapie, voor de vergoeding in aanmerking komen. Hier moet de Zorgverzekeringswet voor worden aangepast. Dat moet de minister doen. Wij zijn hierover in gesprek met de betrokken partijen. Het is misgegaan bij de aanvraag van mevrouw. Wij bieden hiervoor onze oprechte excuses aan. Voor deze mevrouw wordt het opgelost. Haar aanvraag wordt coulance halve vergoed. Er is contact geweest met mevrouw en wij zijn blij dat we het zo kunnen oplossen.'


Menzis vindt dat de vergoeding voor het zittend ziekenvervoer niet meer goed aansluit bij de ontwikkelingen in de zorg. Er komen steeds meer nieuwe behandelingen, onder andere voor mensen met kanker. Menzis wil dat het vervoer van en naar meer behandelingen, zoals immunotherapie, voor de vergoeding in aanmerking komen. Hier moet de Zorgverzekeringswet voor worden aangepast. Dat moet de minister doen. Wij zijn hierover in gesprek met de betrokken partijen. Het is misgegaan bij de aanvraag van mevrouw. Wij bieden hiervoor onze oprechte excuses aan. Voor deze mevrouw wordt het opgelost. Haar aanvraag wordt coulance halve vergoed. Er is contact geweest met mevrouw en wij zijn blij dat we het zo kunnen oplossen.'

Tablet onbruikbaar door kapot snoer

De kleinzoon van Rob Groen en zijn vrouw trekt per ongeluk het oplaadsnoer van hun tablet kapot. Geen probleem, denkt Rob. Hij besluit een nieuwe oplader aan te schaffen bij Medion. Al snel komt Rob erachter dat Medion geen opladers meer verkoopt voor deze tablet. Nogal vreemd vindt Rob, aangezien de tablet pas vier jaar oud is. Hij zoekt contact met Medion en krijgt te horen dat de oplader niet meer wordt gefabriceerd. Hij wordt van het kastje naar de muur gestuurd en blijft zonder oplader zitten, waardoor Rob zijn tablet van vierhonderd euro niet meer kan gebruiken. Bekijk zijn ingezonden filmpje.

Nogal zonde vinden ook wij. We vragen Medion om een reactie. Zij laten het volgende weten:'Een uitermate vervelende situatie voor dhr. Groen. De adapter voor deze tablet wordt inderdaad niet meer gemaakt. Aangezien Olivetti in dezelfde periode een soortgelijke tablet heeft verkocht met nagenoeg identieke adapter, hebben wij diverse klanten naar hen verwezen. Naar nu blijkt beschikken zij ook niet meer over deze adapter. Medion gaat, linksom of rechtsom, een adapter of ander alternatief voor dhr. Groen regelen. Hiervoor zal ik mij echter moeten wenden tot ons hoofdkantoor te Essen, dat helaas vandaag gesloten is in verband met een nationale feestdag aldaar. Wij hebben de klantgegevens van dhr. Groen en zullen deze week nog contact met hem opnemen over het vervolg van deze zaak; hier zal ik persoonlijk toezicht op houden.'

Forumreacties

6
  • Door Radar

Wanneer je een pakketreis koopt, maar onverwacht toch niet op vakantie kan, kan het lastig zijn deze reis door te verkopen. Luchtvaartmaatschappijen rekenen er vaak honderden euro’s voor, terwijl dit maximaal een paar tientjes mag kosten. Tijd voor een update. Maandag 3 oktober in Radar, 20:30 uur, bij AVROTROS op NPO 1 Bekijk hier onze eerdere uitzending hierover.

  • Door Leen en Linda

Beste lezers, Google eens op ervaringen met tuifly en vervolgens op reizen.nl Echt je weet niet wat je allemaal leest! TUI heeft het grootste aandeel in reizen, zij kleedt haar klanten tot het bod uit. Heeft u een klacht, vergeet het maar, alle moeite is tevergeefs. In ieder geval zijn wij helemaal genezen en boeken nooit meer een vliegreis. TUI is de fa. list en bedrog!

  • Door beusen

Beste lezers, Google eens op ervaringen met tuifly en vervolgens op reizen.nl Echt je weet niet wat je allemaal leest! TUI heeft het grootste aandeel in reizen, zij kleedt haar klanten tot het bod uit. Heeft u een klacht, vergeet het maar, alle moeite is tevergeefs. In ieder geval zijn wij helemaal genezen en boeken nooit meer een vliegreis. TUI is de fa. list en bedrog!
Ik mis de onderbouwing, waarom? We zijn al jaren klant van TUI, maar geen negatieve ervaring opgedaan, tenminste als je de regels opvolgt. 😉