Mediateam: Online.nl | Vitamine B6 | CityTijger

Het Mediateam zit elke maandagavond voor je klaar. Je kunt het team bereiken via Twitter (gebruik @avrotrosradar of #radartv), via Facebook en via het online contactformulier.

Vorige week besteedde Radar aandacht aan de klachtenstroom over provider Online.nl. Maandenlang zonder internet zitten is geen uitzondering en veel klanten klagen over een slechte of niet-werkende internetverbinding. Vervolgens blijkt bij het aan de bel trekken dat er bij de klantenservice extreem lange wachttijden zijn.

Inmiddels heeft Online.nl aan Radar laten weten dat na de uitzending 233 klanten zich gemeld hebben. De problemen die zij hebben zullen allemaal binnen 5 werkdagen opgelost zijn. Verder geeft Online.nl aan dat er een gratis helpdesknummer ingevoerd wordt en dat het webcareteam wordt uitgebreid.

Vitamine B6

In onze uitzending van 5 september 2016 ging het over de mogelijke gevaren van vitamine B6. Sommige mensen kregen last van zenuwpijn nadat zij vitaminetabletten met een veel te hoge dosering B6 hadden geslikt. Omdat er geen maximum aan de dosering zit, konden fabrikanten onverantwoord hoge hoeveelheden in de pillen stoppen.

Daar komt nu verandering in. Minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport gaat een maximale dagdosering vastleggen in de wet. Die dosering wordt vastgesteld op 21 milligram per dag. Voor kinderen komen er nog lagere maxima.

Overigens ligt de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid B6 nog een stuk lager: 1,5 milligram per dag.

CityTijger

Via Actievandedag.nl boekt Jacqueline in 2015 een dagje kerstshoppen in Parijs. De organisator, CityTijger, annuleert de reis vier dagen voor vertrek. Als compensatie krijgt Jacqueline van CityTijger een voucher, te gebruiken voor een nieuwe boeking.

Met deze voucher boekt Jacqueline het jaar daarop opnieuw een trip naar Parijs. Hiervoor moet ze wel 88,60 euro bijbetalen. Tot haar grote verbazing annuleert CityTijger wederom het uitstapje.

Jacqueline is teleurgesteld en wil haar geld terug. Een aantal mails en telefoontjes verder krijgt ze van CityTijger de toezegging dat haar bijbetaling binnen tien werkdagen wordt teruggestort.  Ruim zeven weken later is dit nog steeds niet gebeurd. Jacqueline is het zat en neemt contact met ons op.

De reactie van CityTijger-directeur G.J. Hermsen: 'Als Algemeen Directeur van City Tijger, wens ik als eerste mijn oprechte excuses aan te bieden aan de familie Kroon c.q. Jacqueline Kroon voor de manier waarop haar terechte klacht is behandeld. Inmiddels hebben wij binnen onze organisatie maatregelen getroffen om klachtenafhandeling via een vast protocol af te handelen.

Wij willen graag mevrouw Kroon uitnodigen op ons kantoor, om alsnog ons persoonlijke excuses te overhandigen en het teveel betaalde bedrag ad € 150,. terug te betalen. Tevens bieden wij haar een reis voor twee personen naar Parijs aan, inclusief een overnachting volledig op kosten van City Tijger.'Bekijk ook het ingezonden filmpje van Jacqueline