Medipoint - reactie Zorgverzekeraars Nederland

reactie-zorgv-ned-150118.jpg

Naar aanleiding van de uitzending van Radar, over de vertraagde levering van zorgwinkel Medipoint, heeft Zorgverzekeraars Nederland de onderstaande reactie gegeven:

'Zeker kwetsbare patiënten die sterk afhankelijk zijn van hulpmiddelen, moeten kunnen rekenen op hun zorgverleners en toeleveranciers zoals Medipoint. In de contracten zijn door zorgverzekeraars daarom voorwaarden opgenomen over de levering van hulpmiddelen, zoals een maximale levertijd. De levertijden waar het nu om gaat (4 en 10 maanden) zijn buitenproportioneel. Patiënten met een spierziekte hebben die tijd helemaal niet en een toeleverancier weet dat ook. Als afspraken niet worden nagekomen, is het belangrijk dat zorgverzekeraars dit horen. Het advies aan verzekerden is daarom om klachten, bijvoorbeeld over levertijden, direct te melden bij de eigen zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar zal de leverancier er op aanspreken of andere maatregelen nemen. Het is goed om te weten dat zorgverzekeraars steeds vaker met meerdere leveranciers werken, zodat er keuzevrijheid is en verzekerden niet beperkt zijn tot een leverancier.'

Meer over