Misvormde groenten succes in Franse supermarkt
Het speciale gangpad dat de Franse supermarktketen Intermarché inrichtte in haar winkels voor de verkoop van 'vervormde' groenten en fruit blijkt een succes. Intermarché lanceerde Inglorious Fruits & Vegetables om te bewijzen dat 'onaantrekkelijke' producten net zo eetbaar zijn.
De supermarktketen startte het project eerder dit jaar om te helpen bij het tegengaan van voedselverspilling. De campagne sluit aan bij het initiatief van de Europese Unie voor het jaar tegen de voedselverspilling.Kromkommer
In Nederland probeert Kromkommer voedselverspilling onder de aandacht te brengen. Zij verkopen groenten die anders weggegooid zouden worden vanwege hun vervormde uiterlijk.Update 04/08/2014: Actie!Op onze Facebook-pagina plaatsten we een berichtje over 'misvormde' groenten, met daarin de vraag het bericht te liken wanneer je deze ook in Nederland in de schappen wil zien. Daarmee haalden we zoveel likes op (op het moment van schrijven al 7000), dat we besloten om actie te ondernemen. Dus roepen we de Nederlandse supermarkten via Facebook-berichten op hun wall op om alle groenten, ongeacht hun vorm, te omarmen.Help mee en like het Facebook-bericht!
Bron: Radar / DailyMail