Multifocalebrillentest - reactie Eyelove

Hieronder lees je de reactie van Eyelove op de uitzending van Radar (17-09-2018) over de multifocalebrillentest.
We zijn verheugd om te vernemen dat het merendeel van onze brillen goed bevalt. Echter kunnen we de cijfers van het expertpanel (concurrerende opticiens) niet helemaal plaatsen. Eyelove scoort op het overgrote deel van de aangegeven criteria - 7 of 8 van de 9 normeringspunten - goed, althans daar is geen kritiek op, maar krijgt toch lage cijfers. Bovendien zijn de consumenten het vaak niet eens met het oordeel van de experts over bijvoorbeeld de pasvorm.
Bij Eyelove vinden we klanttevredenheid erg belangrijk en daarom vragen we altijd aan al onze klanten per e-mail naar hun ervaring. Als een bril onverhoopt niet goed blijkt te zijn dan gaan we op zoek naar een oplossing. Zo kan de bril opnieuw worden afgesteld of wordt de klant een ander montuur aangeboden. Van het testpanellid, bij wie het draagcomfort niet optimaal blijkt te zijn, hebben we helaas geen reactie op onze e-mail van 8 juni jl. mogen ontvangen. Ook in de winkel is aangegeven dat de bril prettig zit. Het testpanellid is uiteraard alsnog van harte welkom om bij ons een nieuw montuur uit te komen zoeken. Als er geen passende oplossing gevonden kan worden dan kan de klant bij Eyelove zijn geld terug krijgen.
Bij één consument in het Radar-item is het niet gelukt om een oogmeting uit te voeren. Het is bij Eyelove de procedure om in zo’n geval een vervolgafspraak te maken met een van onze opticiens zodat deze een oogmeting kan uitvoeren of kan doorverwijzen naar een arts als er een vermoeden bestaat van een oogaandoening. In dit geval was dat niet nodig omdat een recept van een optometrist voor handen bleek. We zullen de communicatie hieromtrent, alsmede de adviezen die gegeven worden over pasvorm, meenemen in ons doorlopende optimalisatieprogramma voor de winkels.