Multifocalebrillentest - reactie Mister Spex

Hieronder lees je de reactie van Mister Spex op de uitzending van Radar (17-09-2018) over de multifocalebrillentest.\
Ons Standaard multifocaal glas is een entry-glas, dat met name wordt aanbevolen voor klanten met een correctie waarde van minder dan 2.0 dpt. Beide testers hun waardes lagen boven deze waarde. Als de testers ook ervaren varifocale dragers zijn en gewend om in het dagelijkse leven een hogere kwaliteitsglas te dragen, kan het dragen van ons entry-glas subjectief worden gezien als zwakker visuele ervaring.
Voor beide bestellingen geldt dat er proactief vanuit onze klantenservice naar de klant een e-mail is verstuurd kort na ontvangst van de bestelling. Onze opticiens hebben erop gewezen dat als gevolg van de opgegeven correctiewaarden het wenselijk is om naar een Premium glas over te stappen. Onze aanbevelingen waren als volgt: in het geval van de Mister Spex Trevor een Comfort glas en voor de Dark Brown een Premium glas.
Bij het testen van leverancier Charlie Temple heeft u in verband met de vergelijkbare coating bij hen voor een premie glas (gelijk aan onze aanbeveling) gekozen. Bij Mister Spex zijn alle glazen altijd voorzien van een harde verfijnde laag, superontspiegeld en UV-filter en bovendien in de prijs inbegrepen. Desalniettemin is naar onze mening een premieglas versus premiumglas test hier noodzakelijk geweest om een echte vergelijkbaarheid te garanderen.
Helaas kunnen we geen diagnose stellen op afstand voor de as-draaiing van het Trevor-model die door uw expert is genoemd. In principe is een as-draaiing echter onwaarschijnlijk met een vierkant model zoals de Trevor. Om te controleren of in feite axiale rotatie van tolerantie bestaat, willen we graag de gedetailleerde testresultaten van de expert ontvangen en tevens de testers te vragen om de brillen te retourneren. Indien het inderdaad een verkeerd ingeslepen glas betreft van onze leverancier zullen wij dat reklameren en onze kwaliteitsafdeling informeren.
Bij elk op sterkte geleverde bril levert Mister Spex een persoonlijk Aanpassings-Voucher, waarmee de klant de bril individueel bij een van onze 15 partneropticiens (https://www.misterspex.nlaanpassen / partneropticiens) kan laten aanpassen. Via deze service bieden we bijvoorbeeld ook gratis oogmetingen en advies aan door een partner-opticien voor de daadwerkelijke bestelling. Op onze homepage wijzen we er expliciet op dat we over het algemeen een bezoek aan een partner-opticien aanbevelen voor klanten met een progressieve visie. In het gunstigste geval bestelt de klant door middel o.v.v. Home Trail vier modellen naar keuze om deze thuis eerst uit te proberen en te passen alvorens men overgaat tot de aanschaf van de gewenste bril. Zo kan men het model en de pasvorm goed beoordelen. Via 2D / 3D-aanpassing kan men online het gewenste model ook vrijwel van tevoren proberen en het uiterlijk ervan controleren.
Last but not least: Indien een klant toch niet tevreden is met zijn levering, kan hij of zij te allen tijde en geheel zonder risico de bril kosteloos retourneren en zal onmiddellijk zijn geld terug krijgen - of zoals in het geval van de Dark Brown, zal Mister Spex kosteloos nieuwe glazen vervaardigen en deze vervangen als de klant dat wenst.
Met een beoordeling van 9.1 bij Trustpilot, weerspiegelen onze klanten een zeer hoge mate van tevredenheid. De Stiftung Warentest, een betrouwbaar instituut in Duitsland (test 01/2015) bevestigt dat onze producten (waaronder ook multifocaal getest) absoluut vergelijkbaar zijn in kwaliteit aan de grote winkelketens (testresultaat Note 2.8).
Wij bedanken u hartelijk voor de mogelijkheid om commentaar te geven ...