Ongewild overgezet naar andere telecomprovider
Van de een naar de ander.
Consumenten worden ongewild en soms ook niet geïnformeerd, overgeheveld van de ene telecomprovider naar de ander. En als je dan je beklag wilt doen, wijst iedereen naar elkaar: van de providers tot de OPTA en de Consumentenautoriteit. Wat kun je doen als consument? Radar zoekt het uit.
Deel je ervaringen, stel vragen en discussieer met andere leden over dit onderwerp.
Laatste reacties
13Consumenten worden ongewild en soms ook niet geïnformeerd, overgeheveld van de ene telecomprovider naar de ander. En als je dan je beklag wilt doen, wijst iedereen naar elkaar: van de providers tot de OPTA en de Consumentenautoriteit. Wat kun je doen als consument? Radar zoekt het uit. > Maandag in de uitzending
Tijdens onze afwezigheid heeft onze dochter Pretium Telecom aan de telefoon gehad. Zij heeft ingestemd met het insturen van een voorstel, niet wetende dat dit automatisch het aangaan van een abbonnement betekent. P.T. deed zich voor als een onderdeel van de KPN en liet onze dochter telkens de opgelezen gegevens bevestigen. Na terugkomst van vakantie ontvingen wij post van P.T. met daarin bevestiging van het aangegane abbonnement. Na tijden aan de telefoon met ontwetende telefonistes en een boos bericht in te hebben gesproken op het antwoord apparaat werd er alsnog geld afgeschreven van onze bankrekening. Vandaag ontvingen wij een brief van P.T met daarin het argument dat we niet binnen de wettelijke bedenktijd de aanmelding ongedaan hebben gemaakt, terwijl er nooit een aanmelding is geweest! De KPN is ervan op de hoogte dat we ons abbonnement bij hen niet op willen zeggen.Wat kunnen we hier nu verder aan doen?
Geld wat door Pretium Telecom word afgeschreven Stoneren, dit noemen ze zo bij banken, en eventuele verdere boekingen kunnen ze ook tegen houden, dus binnen 30 dagen terug laten halen! U heeft nooit zelf als eigenaar telefoon iets goedgekeurd, en als niet bevoegde iets doen is pretium probleem, niet van U. Wel zult U een BKR notering krijgen, dus geen hypo of andere lening mogelijk, of mobiel abonnementje! Maar betaal niet, zeg niet op (duurde een jaar) maar ONTBINDEN, want misleiding mag niet, ze zeggen vaak iets onduidelijks over KPN maar U blijft altijd via KPN leidingen bellen, dus die draden, en dat mag niet! U houd dezelfde toestellen en zo, maar als ze niet duidelijk zeggen Pretium, is het ongeldig, en het verhaal achteraf waarin U steeds Ja Ja en nog eens ja moet zeggen is niet voldoende als het gesprek vooraf misleidend was, en omdat ze dat zelden opnemen, kunt U via ontbinden er onderuit! Als U via Zoeken hierboven en Pretium invoerde, vind U vele honderde reactie's ook bij concurent Kassa, en dat is het bewijs dat er regelmatig misleiding is, en uitgeprint genoeg bewijs dat U niet het enige slachtoffer was! Zij moeten duidelijke informatie geven, en dat is dus niet zo. Het aantal berichten wat U hier en bij Kassa via Zoeken kunt vinden is voldoende om te bewijzen dat zij niet eerlijke info geven voor de bandopname's. U wint dan gegarandeerd, en vergeet niet Uw vrij dag salaris en reiskosten in rekening te brengen, net als papier en inkt om al deze berichen uit te printen! U hoeft niet de navul, maar mag de originele cartridge rekenen! Dus was ik nu wel 100% eerlijk...? Een tevreden winnaar van rechtszaak!