PlayStation 3
De Sony spelcomputer PlayStation 3 is sinds de lancering in maart 2007 een ongekend populair product. Radar krijgt echter steeds vaker klachten over problemen met de blu-ray speler, waardoor de PlayStation niet meer bruikbaar is.
Voor een product dat mensen honderden euro's heeft gekost, mag je verwachten dat je toch een paar jaar garantie krijgt. Maar krijg je dat ook?
Forum
Discussieer mee op ons forum! Meld je vandaag nog aan en deel je inzichten met andere leden.
Forumreacties
113De Sony spelcomputer PlayStation 3 is sinds de lancering in maart 2007 een ongekend populair product. Radar krijgt echter steeds vaker klachten over problemen met de blu-ray speler, waardoor de PlayStation niet meer bruikbaar is. Voor een product dat mensen honderden euro's heeft gekost, mag je verwachten dat je toch een paar jaar garantie krijgt. Maar krijg je dat ook? Live uitzending: maandag 22 december 2008, 20.30 uur, Nederland 1 Herhaling: woensdag 24 december 2008, 15.25 uur, Nederland 1
Na nog geen jaar disc leesproblemen ondervonden. De Playstation3 leesde werkelijk geen enkele disc meer! Wat me opviel is het feit, dat het nogal lastig was om erachter te komen waar je met je klacht terecht kunt. Echter een pluspunt was, dat ik toch vrij snel telefonisch contact kreeg met de helpdesk. Heb de Ps 3 opgestuurd. Hij is nu al ruim 3 weken geleden verzonden en ik heb nog steeds niets vernomen van Sony. Heb echter wel te horen gekregen dat, als je geen originele aankoopbon kon overleggen, de reparatiekopsten iets rond de 148,- euro zou zijn, (er zit overigens maar een jaar garantie op de Ps 3, zo is mij verteld). De helft van de nieuwwaarde. Dat werd ook telefonisch medegedeeld. Zelf was ik mijn originele aankoopbon kwijtgeraakt en heb bij Bart Smit een geschreven bon gekregen, die ik mee kon opsturen met de Ps3. Dat is telefonisch overlegd en goed bevonden. Maar waarom duurt het nu zo lang, vraag ik me af 🤨: 😭 Op het forum van Playstation, valt er al geruime tijd deze klacht, zoals boven genoemd, te lezen! Sony lijkt wel te doen of z'n neus bloed en geeft geen commentaar. Ook niet de telefonistes die ik gesproken had over mijn probleem. Hoogst merkwaardig van zo'n media gigant. 😡
Ik had een lanceermodel, dus nog de oude 60Gb versie die het na 8 maanden al begaf met audio problemen. Ik het servicenummer gebeld en moest de PS3 maar opsturen, in zijn geheel, met alle kabels en snoeren en zou een nieuwe terugkrijgen, want er waren nog geen gerepareerde (refurbished) toestellen, die je normaliter dan teruggestuurd zou krijgen, zijn. Het ging allemaal netjes. Na een 2 weken kreeg ik een andere PS3 terug. Refurbished, zonder snoeren en accessoires, Ik kon dus niet spelen en heb maar weer met gebeld dat dit toch niet de bedoeling was: ik zou een nieuwe krijgen. Er bleek in de tussentijd wel een aantal gerepareerde toestellen te zijn vrijgekomen en die kreeg ik dus opgestuurd. Hun fout en de accessoires zouden worden opgestuurd. Na een paar dagen kreeg ik een tweedehands, vieze en riekende controller en dito kabels terug. Ook hier had ik tegen geprotesteerd maar kreeg geen medewerking. Op zijn minst hadden ze een nieuwe controller en kabels kunnen toesturen. Enfin, ik kon gaan spelen. Althans dat dacht ik. Na VIJF minuten begaf de PS3 het helemaal. Hij was compleet dood. Dus weer gebeld. Weer opgestuurd. Het zou nu wel wat langer gaan duren want in de tussentijd had Sony deze versie van PS3 gediscontinueerd voor een goedkopere 40Gb versie die ook geen PS2 en Super Audio CD compatibiliteit meer had. Na TWEE MAANDEN heen en weer gebel en een ronduit onbeschofte, arrogante mede-(of eigenlijk tegen-!)werking van Sony kreeg ik dan eindelijk een -refurbished- model, nu bijna een jaar geleden. Hij doet het nog, maar ik durf hem bijna niet meer te gebruiken. Mijn ervaring met Sony en de PS3 is ronduit slecht, niet alleen het product (ik heb ook een Xbox 360, maar daar ben ik inmiddels ook al aan nummer 7 toe) maar ook hun houding. Zowel Sony als Microsoft slaan de plank volledig mis bij deze generatie spelconsoles. Het heeft me zover gebracht dat ik eigenlijk na bijna 30 jaar 'gamen' het voor gezien wil houden. Ook hun beleid van refurbished modellen vind ik ronduit dubieus en vraag me af of dit wel toelaatbaar is. Immers die voorwaarden kun je pas lezen NADAT de verpakking verbroken is, Je moet er dus wel mee instemmen; er is geen keuze. PS3 en Sony verdienen van mij een hele koude douche en een schop onder hun achterste, niet alleen vanwege hun wanproduct maar zeker vanwege de arrogante houding en ontzettend slechte servicevoorwaarden en -diensten... ir. B. van den Heuvel