Radar checkt: Al 25 jaar bezig met adreswijziging polis Reaal
Al 25 jaar probeert Hans Knijnenburg een adreswijziging door te voeren voor de uitvaartpolis van zijn drie kinderen. Hij wil dat alle correspondentie naar zijn kinderen gaat en niet naar hem. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Hans Knijnenburg (82) heeft bij de geboorte van zijn drie kinderen een uitvaartpolis afgesloten op naam van zijn kinderen. De oudste is geboren in 1965 en de jongste in 1970. Toen de kinderen gingen trouwen en het huis uit gingen, kregen ze alledrie de uitvaartpolis mee. Meneer Knijnenburg probeert al 25 jaar een adreswijziging door te voeren bij Reaal. Hij wil niet dat de post meer naar hem gestuurd wordt. Hij is inmiddels een man op leeftijd. De post moet naar de huisadressen van zijn kinderen. Het is per slot van rekening hun polis.
Reaal zegt niks ontvangen te hebben
Fons Hendriks probeert deze administratieve bermuda-driehoek te ontrafelen. Hij belt met de verzekeraar. De Reaalmedewerker zegt: 'Ik zie een mail van een collega en daar staan een aantal stukken in. We hebben verzocht om informatie. Maar we hebben niets terug gekregen. Dus aan de hand daarvan hebben we het adres niet kunnen aanpassen.' Reaal zegt dit doorgegeven te hebben aan de tussenpersoon, maar de verzekeraar weet niet of die het weer doorgegeven heeft aan meneer Knijnenburg.
Drie tussenpersonen
Fons ziet in de stukken dat meneer drie tussenpersonen heeft gehad die Reaal heeft ingeschakeld. Knijnenburg heeft daar echter nooit iets van gehoord. Fons belt met de adviseurs. De eerste kan er geen correspondentie over vinden. De tweede tussenpersoon zegt het nummer van meneer Knijnenburg niet te hebben. Bovendien kan die tussenpersoon niet kosteloos een adreswijziging doorvoeren. En dat terwijl een adreswijziging bij Reaal gratis is.
Garantie dat het zeker gebeurt
Fons belt weer naar Reaal. Daar zegt de medewerker dat meneer Knijnenburg zélf het adres kan wijzigen. 'Als de klant de polis wil overdragen aan zijn kinderen, dan kan dat formulier ingevuld worden en dan ontvangen ze uiterlijk binnen vier weken een kopie van de polis.' Ze voegt er aan toe: 'Ik geef u de garantie dat het zeker gebeurt.'
Fons houdt in de gaten of de adreswijziging binnen vier weken is doorgevoerd.
Forum
Discussieer mee op ons forum! Meld je vandaag nog aan en deel je inzichten met andere leden.
Forumreacties
2Al 25 jaar probeert Hans Knijnenburg een adreswijziging door te voeren voor de uitvaartpolis van zijn drie kinderen. Hij wil dat alle correspondentie naar zijn kinderen gaat en niet naar hem. Hoe moeilijk kan dat zijn? Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/radar-checkt-al-25-jaar-bezig-met-adreswijziging-polis-reaal/
Maar Hans is toch de verzekeringnemer, waaom zou die correspondentie naar de kinderen moeten? Geef ze de polissen, zullen allang vol betaald zijn en dan klaar.