Radar checkt: Koffer gevonden? | 'Gratis' mobieltje? | Vakantie-ervaring

Fons levert zijn koffer in bij Gevonden Voorwerpen op Rotterdam Airport en gaat een week later weer langs. Is de koffer er nog? En: heb jij een (vervelende) vakantie-ervaring? Deel 'm met Radar! Verder: een abonnement met een gratis telefoon, te mooi om waar te zijn? Fons sprak in een livestream na de uitzending met ConsumentenClaim.

Je gehuurde vakantiehuis blijkt niet te bestaan, je vlucht wordt geannuleerd en de vliegtuigmaatschappij laat je aan je lot over, je loopt een voedselvergiftiging op in het all-inclusive-hotel...

De vakantie zou een ontspannen bezigheid moeten zijn, maar is dat niet voor iedereen. Heb jij iets naars meegemaakt op vakantie? Deel dan jouw verhaal met Radar!

Wij kunnen helaas niets meer doen aan de nare ervaring, maar wel onderstrepen waar jij recht op hebt! Stuur jouw zomerverhaal van 2018 naar ons op.

'Gratis' mobieltje?

Een abonnement met een gratis telefoon. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. En dat blijkt het dus ook. Consumenten kochten de telefoons op krediet, waardoor de toestellen duurder werden door de hoge rentes. En dat vertelden de telecomproviders er niet bij.

De Hoge Raad besloot dat alle providers de klanten de gemaakte kosten van de 'gratis telefoon' terug moesten betalen.

ConsumentenClaim voert nu twee jaar rechtszaken tegen de telecombedrijven om ook daadwerkelijk de telefoonkosten terugbetaald te krijgen. Dit weekend heeft ConsumentenClaim een rechtszaak gewonnen tegen T-Mobile. Wat betekent dit voor de klanten van T-Mobile? En wanneer heb je recht op dit geld? Fons stelt deze vragen en meer aan Stef Smit van ConsumentenClaim in een livestream op onze site, Facebook en YouTube.

Kijk het livegesprek terug via deze link

Radar terugkijken

Radar besteedde meerdere keren aandacht aan 'gratis' telefoon:

Bekijk de uitzending uit 2016:

Gratis mobieltje bij een all-in-abonnement

En het vervolg in 2017:

'Gratis' mobieltje? Vodafone-klant krijgt geld terug