Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Renate Scholten raakt op 6 juli betrokken bij een auto-ongeluk in Helmond. Zij remt af voor een oranje licht en dat ziet de bestuurder achter haar niet. Die knalt met zijn bestelbus op de auto van Renate, waardoor Renate met een whiplash in het ziekenhuis belandt.

Ze kan tijdelijk niet meer werken en heeft klachten. 'Ik kan gewoon niet meer in een grote ruimte staan zonder gek te worden.' Renate vindt dat de bestuurder achter haar de veroorzaker van het ongeluk is en stelt hem aansprakelijk voor de schade. De man in kwestie zegt dat Renate voor groen licht stopte en daarom is zij volgens hem verantwoordelijk voor het ongeluk. De verzekeraar van de man, Nationale-Nederlanden, stelt hem in het gelijk. Ook al zijn er twee getuigenverklaringen die bevestigen dat Renate voor het oranje licht afremde.

Renate neemt een schadeletseladvocaat in de arm om haar zaak te behartigen. Na verschillende vruchteloze pogingen met Nationale Nederlanden om tafel te gaan, richt Renate zich tot Radar. Na enkele telefoontjes blijkt het volgens Nationale-Nederlanden te gaan om een miscommunicatie.

Lees de volledige reactie van Nationale-Nederlanden

Forumreacties

23
  • Door Radar

Renate Scholten raakt op 6 juli betrokken bij een auto-ongeluk in Helmond. Zij remt af voor een oranje licht en dat ziet de bestuurder achter haar niet. Die knalt met zijn bestelbus op de auto van Renate, waardoor Renate met een whiplash in het ziekenhuis belandt. De schade-uitkering van Nationale-Nederlanden laat op zich wachten. Fons gaat eens even bellen met de verzekeraar. Maandag 8 oktober in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

  • Door evonblas

Mijn ervaring ook : " 🎼 Nationale Nederlanden, wat er ook gebeurt, " ze keren nooit uit !!

  • Door BreejKC

Die enorme gebouwen in de centra van Rotterdam en Den Haag moeten natuurlijk wel ergens van betaald worden. En dan vergeet je even dat je verzekerde klanten hebt, of er gewoon aan gedupeerden van jou verzekerde klanten soms eerlijk uitgekeerd moet worden, als u begrijpt wat ik bedoel. Misschien moet een groot deel van die verzekerde klanten maar eens ergens ander hun 'heil' zoeken, nu je ziet hoe NN werkelijk met hun 'gewaardeerde' klanten omgaat. Er was hier recent nog een Topic over NN waar NN ook weer niet zo netjes met hun 'gewaardeerde' klant (al 19 jaar) is omgegaan. Wellicht dat beide gebouwen dan plotseling te koop aangeboden worden. Eén ding vond ik in de uitzending nogal opvallend. NN suggereerde dat ze de getuige in het voordeel van de benadeelde partij niet telefonisch konden benaderen. Telefonisch niet konden benaderen? Er lag toch een getuigenverklaring zwart-op-wit? Was dat niet genoeg? Wat waren ze daar bij NN met die getuige van plan? Die getuige opbellen om een andere verklaring te ontfutselen? Jammer dat de redactie van Radar op dit wat schimmige fenomeen van NN niet nader inging.