Reactie Babboe

In de uitzending van maandag 21 april 2025 besteden we aandacht aan de terugroepactie van Babboe. Want hoewel deze meer dan een jaar geleden gestart is, wachten mensen nog steeds op een oplossing. Waarom duurt het zo lang? En op welke termijn is alles opgelost? We vroegen het Babboe. Hieronder hun reactie.
De terugroepactie is een complexe operatie waar we met een groot team – intern en extern – dagelijks hard aan werken. Veel situaties vergen maatwerk en handmatig uitzoekwerk, wat tijd kost. We begrijpen dat dit soms tot frustratie leidt en doen er alles aan om dit te verkorten, onder andere met technologische ondersteuning.
Als de fiets nog niet geïnspecteerd is, vragen wij klanten hun mail te controleren waarin een planningsverzoek is gedaan. Als een klant deze mail niet heeft ontvangen, kan deze contact opnemen met de klantenservice. Als de fiets bij de inspectie niet wordt goedgekeurd, wordt dit voorgelegd aan een van onze interne specialisten die kijkt wat er aan de fiets moet gebeuren. Als er vervolgens geen veiligheidsrisico blijkt te zijn, kan het zijn dat de fiets alsnog gebruikt kan worden. Anders repareren of vervangen we de fiets. Veiligheid staat altijd voorop.
We erkennen dat de communicatie niet altijd vlekkeloos is verlopen. Wij blijven ons ervoor inzetten om voor iedereen bereikbaar en behulpzaam te zijn, en werken continu aan verbetering. Alle feedback helpt ons om de operatie beter te laten.
Met betrekking tot de termijn: er wordt elke dag hard gewerkt aan de terugroepactie. Veel situaties vergen maatwerk en handmatig uitzoekwerk, en alhoewel we al veel klanten hebben geholpen, zijn er nog steeds klanten niet geholpen en wij gaan door totdat de laatste klant geholpen is.