Reactie CallSure op vragen Radar

CallSure, het callcenterbedrijf dat achter labels als Altijd de Juiste Keuze en Dat kan Beter zit, heeft vragen van Radar beantwoord.
Waarom jullie mensen bellen, terwijl we er een opt-in geldt in Nederland?
Wij bellen in opdracht van verschillende opdrachtgevers die ons de bijbehorende data verstrekken. Daarnaast hebben we opt-in data die we inkopen bij marketingbureaus.
Hoe komen jullie aan de persoonsgegevens van mensen?
Wij bellen in opdracht van verschillende opdrachtgevers die ons de bijbehorende data verstrekken. Daarnaast hebben we opt-in data die we inkopen bij marketingbureaus.
Hoe komen jullie aan de warme leads?
Dit hangt af van de kwalificatie ‘warme leads’. Deels zijn deze gegenereerd uit campagnes die een van onze partners online hebben gevoerd. Deels worden deze beschikbaar gesteld door onze opdrachtgever.
Waarom verkopen jullie mensen energiecontracten verkopen obv voorschot/maandbedrag (en niet obv eenheidsprijzen)?
Wij herkennen dit niet. Ook bij de beluisterde gesprekken van de klanten waarvan u beweert dat deze klachten bij u hebben geuit. In het gesprek worden de eenheidsprijzen (cq. Tarieven) van het aangeboden energiecontracten volledig genoemd. Dus de tarieven worden in het gesprek benoemd en deze staan ook in de offerte.
Waarom krijgen mensen geen voicelogs als ze daar om vragen? (leveren jullie die niet of sturen energiemaatschappijen die niet door aan de klant)
Callsure houdt voicelogs bij en levert deze op verzoek uit als onderdeel van compliancy controles en verzoeken van onze opdrachtgevers. Deze worden verstrekt aan opdrachtgevers, en ook intern teruggeluisterd ter verbetering van kwaliteit en voor trainingsdoeleinden. Wij hebben geen zicht op handelingen bij, door of vanuit externe organisaties. Callsure kan vanzelfsprekend niet bevestigen wat mensen wel of niet ‘krijgen’ buiten Callsure’s invloedssferen om.
Voor welke bedrijven jullie bellen om diensten te verkopen
Op dit moment hebben al onze opdrachtgevers door jullie onderzoek de samenwerking stop gezet. We hebben daardoor enorm veel gevolgschade door de wijze waarop jullie je onderzoek hebben verricht. We behouden ons het recht voor om jullie hiervoor aansprakelijk te stellen.
Waarom zegt u zich aan alle regels te houden en blijkt uit de door u (waarschijnlijk per ongeluk gepubliceerde video's) wat anders?
We balen hier enorm van en erkennen dat dit gewoon fout is gegaan. Dit is door een manager van ons opgenomen en zonder te controleren of goedkeuring door directie online gezet op een manier waarbij iedereen het kon zien. De instructiefilm is incorrect en gelukkig niet op zodanige wijze gebruikt. Dit had niet mogen gebeuren en gelukkig is er al snel ingegrepen.