Reactie Captin en Triodos op verhaal certificaten Triodos

reacties.jpg

Naar aanleiding van dit verhaal, hebben wij Triodos en Captin gevraagd om te reageren. Dit is de reactie van Captin en Triodos.

Reactie Triodos

"Na een moeilijke periode voor een deel van de certificaathouders die hun certificaten wilden verkopen terwijl de handel stil lag, hebben wij eind juni onze belofte ingelost en kan er weer gehandeld worden in certificaten Triodos Bank. Daarbij hebben wij aangegeven te verwachten dat het enige tijd kan duren voordat er sprake is van een nieuw evenwicht voor zowel prijs als volume. De eerste vijf handelsronden lijken dit te bevestigen. Het spreekt daarbij voor zich zelf dat wij als uitgevende instelling ons verder onthouden van commentaar op de koersontwikkeling. 

Met Captin doen we er alles aan (potentiële) investeerders te helpen bij de registratie op het platform, waarbij van het begin af aan is opgeroepen dit tijdig te doen. Zeker in het begin bleken de wettelijke verplichtingen die zo’n registratie met zich meebrengt een uitdaging. Mede op bais van de feedback van certificaathouders, hebben we dit proces zo gebruiksvriendelijk mogelijk ingericht. Op dit moment heeft ongeveer 30 procent van de certificaathouders een handelsaccount geopend. De overige certificaathouders kiezen er vooralsnog voor niet te handelen.

Met Captin zijn we ook frequent in gesprek over de ontwikkeling van de handel op hun platform. Er zijn nu vijf handelsrondes geweest, waarbij duidelijk is geworden dat het conform verwachting tijd nodig heeft voordat een nieuw evenwicht wordt gevonden. Niettemin volgen we goed wat er gebeurt en luisteren we naar de feedback die we van investeerders krijgen. En dat geldt ook voor suggesties over de wijze waarop de handel verder kan worden vormgegeven. Immers, certificaathouders, Triodos Bank, en Captin hebben allen belang bij een goed opererend handelsplatform, zowel qua verhandelbaarheid als prijsvorming."

Reactie Captin

"Captin stelt voorop dat zij grote waarde hecht aan een zorgvuldige behandeling van haar klanten bij haar dienstverlening. Het proces van aanmelden van certificaathouders bij Captin, is in verreweg de meeste gevallen zonder problemen afgerond. Captin betreurt het vanzelfsprekend indien desondanks onvolkomenheden hebben plaatsgevonden in individuele gevallen, zo ook bij de klant die zijn ervaring met u heeft gedeeld. Op basis van uw bericht kan Captin echter niet vaststellen wat er in dat individuele geval precies is gebeurd en wat daarbij mogelijk niet goed is gegaan. Captin beschikt over een klantenservice die via haar website en telefonisch bereikbaar is voor vragen en opmerkingen van klanten en die onder andere hulp kan bieden aan klanten bij de aanmelding. De klantenservice van Captin staat de desbetreffende klant uiteraard graag te woord en helpt deze persoon desgewenst graag verder."