Reactie: Crystal Clear
Hieronder de reactie van Crystal Clear op de uitzending van Radar van 14-03-2016 over misleidende etiketten.
'Crystal Clear komt in verschillende smaakvarianten (en in varianten zonder/met koolzuur). Crystal Clear is geen vruchtensap, maar bronwater met vruchtensmaak. Zoals ook op het etiket te lezen is.
Het hoofdbestanddeel is bronwater. De smaak, van Sinaasappel/Mandarijn in dit geval, komt tot stand door de verschillende ingrediënten zoals natuurlijk aroma, zoetstoffen en vruchtensappen uit concentraat. We positioneren Crystal Clear in onze marketing dan ook als zodanig; water met een vruchtensmaak. De vruchten die bepalend zijn voor de smaak worden afgebeeld op de verpakking en zo weet de consument voor welke variant hij/zij kiest.
Tot nu toe hebben we op dit punt niet tot nauwelijks feedback gekregen. Uit eigen onderzoek blijkt dat consumenten Crystal Clear echt bewust kiezen voor het product omdat ze de combinatie van water met een smaakje lekker vinden en het bovendien slechts maximaal 1 kilocalorie per 100ml bevat. Dat neemt niet weg dat we continu vinger aan de pols houden bij onze consumenten om te horen waar we – zowel op smaak als verpakking - kunnen verbeteren.'