Reactie: Zorgkantoor Zilveren Kruis

Naar aanleiding van de uitzending van Radar op 22 februari 2016, over het terugvorderen van pgb's heeft Zorgkantoor Zilveren Kruis de onderstaande reactie gegeven.

Zoals aangegeven zijn wij in gesprek met een aantal advocaten over hun vragen en wensen. Wij vinden het netjes om de onduidelijkheden en eventuele aanpassingen eerst met hen te bespreken.  

Zoals ook afgesproken met VWS en de advocaten gaan we - als de PGB-houder inderdaad gedupeerd is door de zorgaanbieder – de klant een oplossing bieden door de vordering over te nemen en het geld bij de zorgaanbieder  proberen terug te vorderen.

Zilveren Kruis Zorgkantoor heeft zich afgelopen maanden ingezet om te zoeken naar een oplossing voor PGB-houders die gedupeerd zijn door een zorgaanbieder. Met het ministerie van VWS hebben we daarover ook afspraken kunnen maken. Zilveren KruisZorgkantoor wil - als de PGB-houder inderdaad gedupeerd is door de zorgaanbieder – de klant een oplossing bieden door de vordering over te nemen en het geld bij de zorgaanbieder  proberen terug te vorderen.  

 

Onlangs hebben we budgethouders, bewindvoerders en hun advocaten daarover geïnformeerd. Van een aantal advocaten hebben wij vragen gehad over de te nemen stappen, onze correspondentie en de termijnen. We begrijpen dat Tros Radar die vragen ook heeft ontvangen. Wij zijn de onduidelijkheden en vragen op dit moment aan het inventariseren en zullen op korte termijn de advocaten berichten.