Reclamecampagne laptop Medion - reactie ALDI

780x439_aldi_20012018.jpg

Hieronder lees je de reactie van ALDI op de uitzending van Radar over het beperkte aanbod laptops bij een landelijke reclamecampagne.

Allereerst willen we benadrukken dat we het erg vervelend vinden dat we klanten hebben moeten teleurstellen. We hebben echt zorgvuldig gekeken naar het aanbod van de aanbiedingen in de Prijzenfinale. Bij de keuze van de artikelen is het hebben van aanbod in al onze winkels een van de belangrijkste criteria. Ten aanzien van het kunnen inzien van de voorraad per winkel: de voorraad is niet real-time in te zien. Onze Prijzenfinale is een landelijke actie waarbij restanten in de aanbieding gedaan worden. Per winkel kan het aanbod echter verschillend zijn, omdat sommige producten in een specifiek filiaal beter verkocht werden dan in een ander filiaal. Er is vooraf een landelijke inventarisatie gemaakt van producten die in aanmerking komen voor het benoemen in de folder en de radiocommercial. Hierbij is gekeken naar voldoende beschikbaarheid per regio.

Aldi heeft met de Prijzenfinale voor het eerst landelijk gecommuniceerd via de folder, radio en online. Het is absoluut niet onze intentie geweest om onduidelijk te zijn over de aanbiedingen in onze Prijzenfinale. Blijkbaar is onze communicatie voor een aantal mensen toch niet duidelijk genoeg geweest. We hebben in de folder en op de radio telkens aangegeven dat het om allerlaatste artikelen gaat en daarbij verteld dat het bijvoorbeeld om een computer kan gaan. Ook staat in de folder zichtbaar 'op = op'. In de folder staat ook, wellicht niet zichtbaar genoeg, dat het aanbod per winkel kan verschillen.

Om verdere teleurstellingen bij klanten te voorkomen, hebben we direct actie ondernomen; in onze radiocommercial wordt vanaf vandaag geen specifiek artikel meer genoemd. Tevens hebben we direct onze online-uitingen aangepast. En daarnaast gaan we ons winkelpersoneel vragen extra aandacht te besteden aan klanten die vragen hebben over onze Prijzenfinale.

Meer over