Restitutie bij vergeten uit te checken
Hieronder ziet u welke stappen u moet ondernemen om restitutie te kunnen vragen wanneer u vergeten bent uit te checken in het openbaar vervoer.
U kunt hiervoor naar de website van het desbetreffende vervoersbedrijf gaan.
U kunt ook kijken op www.ov-chipkaart.nl. Op de homepage staat bij ‘vragen en antwoorden’ de optie ‘niet uitgecheckt? Iets misgegaan?’. Als u hierop klikt, kunt u de formulieren van de verschillende vervoersbedrijven ook vinden.Connexxion
- Ga naar www.connexxion.nl
- Kies uw provincie
- Klik op ‘service en contact’.
- Download het formulier voor restitutie. De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie.
- Stuur het formulier op en vergeet de postzegel niet!
- Ga naar www.arriva.nl
- Kies ‘ov-chipkaart’
- Klik op ‘teveel betaald?’
- Kies: ‘vergeten of niet kunnen uitchecken?’
- Vul het online formulier in en klik op send!
- Ga naar www.gvb.nl
- Op de homepage staat rechtsboven een logo van de ov-chipkaart met de tekst: ‘Niet uitgecheckt? Iets misgegaan? Klik hier voor uw claim’.
- Klik hierop en vul het formulier in en klik op ‘send’.
- Ga naar www.htm.nl
- Kies linksboven bij ‘reisinformatie’ voor ‘ov-chip’
- Kies rechtsboven bij ‘formulieren’ voor de eerste optie: ‘onjuiste afrekening. Geld terugvragen bij HTM’.
- De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie
- Print het formulier uit en stuur het naar het antwoordnummer. Postzegel is niet nodig.
- Ga naar www.qbuzz.nl
- Kies uw regio
- Kies bij ‘vervoersbewijzen’ voor de ‘ov-chip’
- Kies voor ‘restitutie’
- De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie.
- Vul het formulier volledig in en stuur het naar het opgegeven adres. Vergeet de postzegel niet!
- Ga naar www.syntus.nl
- Op de homepage staat rechtsboven ‘ov-chipkaart’.
- Als u hierop klikt, ziet linksonder in het menu ‘restitutie’ staan.
- Als u hierop klikt, komt u in een menu waarin u moet inloggen met uw persoonlijke inloggegevens.
- Als u nog geen account heeft, kunt u dit aanmaken en vervolgens restitutie aanvragen.
Bel de klantenservice. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur op telefoonnummer 0900 – 20 21 163 (¤ 0,10 p.m.).Veolia
Bel de klantenservice op het nummer (013) 549 99 19. RET
- Ga naar www.ret.nl
- Kies rechtsboven voor de optie ‘ov-chip’ en klik op ‘lees meer’.
- Kies links bij ‘ov-chip informatie’ voor de optie ‘restitutie’
- U kunt online een formulier invullen of een formulier uitprinten en opsturen
- De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie.
- Bij opsturen: vergeet de postzegel niet!