Restitutie bij vergeten uit te checken

Hieronder ziet u welke stappen u moet ondernemen om restitutie te kunnen vragen wanneer u vergeten bent uit te checken in het openbaar vervoer.

U kunt hiervoor naar de website van het desbetreffende vervoersbedrijf gaan. 

U kunt ook kijken op www.ov-chipkaart.nl. Op de homepage staat bij ‘vragen en antwoorden’ de optie ‘niet uitgecheckt? Iets misgegaan?’. Als u hierop klikt, kunt u de formulieren van de verschillende vervoersbedrijven ook vinden.Connexxion 

  1. Ga naar www.connexxion.nl
  2. Kies uw provincie
  3. Klik op ‘service en contact’. 
  4. Download het formulier voor restitutie. De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie.
  5. Stuur het formulier op en vergeet de postzegel niet!
  1. Ga naar www.arriva.nl
  2. Kies ‘ov-chipkaart’
  3. Klik op ‘teveel betaald?’
  4. Kies: ‘vergeten of niet kunnen uitchecken?’
  5. Vul het online formulier in en klik op send!
  1. Ga naar www.gvb.nl
  2. Op de homepage staat rechtsboven een logo van de ov-chipkaart met de tekst: ‘Niet uitgecheckt? Iets misgegaan? Klik hier voor uw claim’. 
  3. Klik hierop en vul het formulier in en klik op ‘send’.
  1. Ga naar www.htm.nl
  2. Kies linksboven bij ‘reisinformatie’ voor ‘ov-chip’
  3. Kies rechtsboven bij ‘formulieren’ voor de eerste optie: ‘onjuiste afrekening. Geld terugvragen bij HTM’. 
  4. De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie
  5. Print het formulier uit en stuur het naar het antwoordnummer. Postzegel is niet nodig.
  1. Ga naar www.qbuzz.nl
  2. Kies uw regio
  3. Kies bij ‘vervoersbewijzen’ voor de ‘ov-chip’
  4. Kies voor ‘restitutie’
  5. De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie.
  6. Vul het formulier volledig in en stuur het naar het opgegeven adres. Vergeet de postzegel niet!
  1. Ga naar www.syntus.nl
  2. Op de homepage staat rechtsboven ‘ov-chipkaart’. 
  3. Als u hierop klikt, ziet linksonder in het menu ‘restitutie’ staan.
  4. Als u hierop klikt, komt u in een menu waarin u moet inloggen met uw persoonlijke inloggegevens. 
  5. Als u nog geen account heeft, kunt u dit aanmaken en vervolgens restitutie aanvragen.

Bel de klantenservice. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur op telefoonnummer 0900 – 20 21 163 (¤ 0,10 p.m.).Veolia

Bel de klantenservice op het nummer (013) 549 99 19. RET

  1. Ga naar www.ret.nl
  2. Kies rechtsboven voor de optie ‘ov-chip’ en klik op ‘lees meer’. 
  3. Kies links bij ‘ov-chip informatie’ voor de optie ‘restitutie’ 
  4. U kunt online een formulier invullen of een formulier uitprinten en opsturen
  5. De optie ‘vergeten uit te checken’ wordt niet gegeven. Vul dit bij de toelichting in als reden voor uw verzoek tot restitutie.
  6. Bij opsturen: vergeet de postzegel niet!