'Ryanair biedt slechtste service'

Luchtvaartmaatschappij Ryanair biedt de slechtste service van de honderd grootste Britse merken. Dit blijkt uit een onderzoek van het consumententmagazine Which?.

Het magazine vroeg de lezers om het personeel van de merken te beoordelen op hun kennis, attitude en probleemoplossend vermogen. In iedere categorie kreeg het personeel van Ryanair slechts twee van de vijf sterren, wat leidde tot een gemiddelde score van 54 procent: de laagste van allemaal. 

Eén van de klachten die voorbij kwam ging over ‘onbeschoft personeel dat je het gevoel geeft eerder een overlast te zijn in plaats van een klant’. Ook geven sommigen aan dat zij service uiteindelijk belangrijker vinden dan een goedkopere vlucht. 'Ik betaal liever vijftig pond meer om als een mens behandeld te worden', aldus een van de reizigers.

Ryanair lijkt niet onder de indruk te zijn van het onderzoek. Eerder liet de topman ook weten dat de maatschappij de prijs belangrijker vindt dan de service. Volgens Which? lijkt het erop dat de lezers het met hem eens zijn.

De luchtvaartmaatschappijen die het beter doen volgens het onderzoek zijn British Airways en Thomson. Zij hebben beide een score van 75 procent.

Bron: The Telegraph / Which? / De Morgen