Steeds meer klachten postbezorging PostNL

postnlpakket22sept18.jpg

Bij de Consumentenbond komen steeds meer klachten binnen over de pakketbezorging van PostNL. De consumentenorganisatie verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal meldingen. Vorig jaar ontving de bond 1374 klachten op het Klachtenkompas, nu staat de teller op 2031, met nog ruim drie maanden te gaan.

Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa (BNNVARA) blijkt maar liefst 86 procent niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. 'Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren', stelt Joyce Donat van de Consumentenbond.

Je pakket is kwijtgeraakt in de post, wat moet je doen?

Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, zo zegt Kassa. Ook worden er volgens Kassa niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres. Radar ontvangt hier ook veel klachten over en heeft deze voorgelegd aan PostNL. Lees hier hoe PostNL reageert op de klachten van klanten:

Pakketten pleite in de post: PostNL reageert op klachten

PostNL neemt de klachten serieus en gaat sancties opleggen bij bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen. Bovendien monitort het bedrijf dagelijks via e-mail en sociale media de klachten. Ook zegt PostNL dat in diverse delen van Nederland kleinere bezorgwijken zijn ingesteld.

Bron: ANP