Stichting Loterijverlies verandert voorwaarden

Stichting Loterijverlies heeft in juni de algemene voorwaarden gewijzigd. Radar ontving tientallen mailtjes. Moet ik hiermee akkoord gaan? Wat is er eigenlijk veranderd in de algemene voorwaarden?

In de uitzending geven Marinus Pannevis, advocaat van de Stichting Loterijverlies en Eva Beekman, advocaat Consumentenrecht uitleg over de gewijzigde voorwaarden.

Belangrijkste wijziging

De belangrijkste wijziging is dat de Stichting Loterijverlies de machtiging verder heeft uitgebreid. De Stichting kan nu namens de deelnemers akkoord gaan met een schikkingsvoorstel van de Staatsloterij. In de oude voorwaarden stond nog vermeld dat de Stichting bij een schikkingsvoorstel de deelnemers zou raadplegen, in de nieuwe voorwaarden is dit weggelaten.

Ontbinden tot 1 jaar na aanmelding

Volgens advocaat Eva Beekman staat op de site van Stichting Loterijverlies niet vermeld dat je als consument na aanmelding 14 dagen de tijd hebt om van je deelname af te zien. Omdat er nu geen sprake is van duidelijke informatievoorziening, hebben consumenten tot een jaar na aanmelding de tijd om de inschrijving te beëindigen en het inschrijfgeld terug te vorderen. Radar heeft een voorbeeldbrief online gezet die je hiertoe kunt invullen.

Lees ook de 5 vragen en antwoorden over dit onderwerp.

Forumreacties

15
  • Door Radar

Stichting Loterijverlies heeft in juni de algemene voorwaarden gewijzigd. Radar ontving tientallen mailtjes. Moet ik hiermee akkoord gaan? Wat is er eigenlijk veranderd in de algemene voorwaarden? Aanstaande maandag geeft Radar antwoord op de meest gestelde vragen. Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/31-08-2015/stichting-loterijverlies-verandert-voorwaarden/ Maandag 31 augustus in Radar om 20:30 uur op NPO 1.

  • Door debbiem

Ik ben al geruime tijd aangesloten bij Stichting Loterijverlies, maar ben afgelopen zomer niet akkoord gegaan met de vernieuwde algemene voorwaarden. Ik heb hierover herhaaldelijk per mail contact gehad met de stichting loterijverlies, waarbij ik verschillende malen heb verzocht om de algemene voorwaarden waarmee ik destijds akkoord ben gegaan. Deze heb ik namelijk niet meer in mijn bezit. Op 6 augustus jl. ontving ik deze reactie: Geachte heer/mevrouw, Allereerst onze welgemeende excuses voor de verlaatte reactie op uw bericht vanwege de extreme drukte. Hartelijke dank voor uw bericht. In antwoord op uw bericht kunnen wij u informeren dat we in de algemene voorwaarden wij, op advies van onze advocaten, de procesvolmacht hebben uitgebreid (zie artikel G. onder 3. van de algemene voorwaarden). Hierin is nu duidelijk opgenomen welke handelingen wij voor onze klanten mogen verrichten, in en buiten rechte. De algemene voorwaarden zijn verder ongewijzigd. Destijds bent u akkoord gegaan met de toen geldende algemene voorwaarden, u heeft toen de mogelijkheid gehad om deze voorwaarden uit te printen en/of op te slaan. Wij sturen ze niet nogmaals op. Voor onze reactie op de berichten in de media wil ik u vriendelijk verwijzen naar https://www.loterijverlies.nl/reactie-telegraaf-bart-mos Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Stichting loterlijverlies is dus niet van plan om mij de algemene voorwaarden te verstrekken waarmee ik destijds heb ingestemd, wat bij mij argwaan wekt. Hoe kan ik bij Stichting loterijverlies afdwingen om onder oude voorwaarden verder te procederen? het is namelijk niet mogelijk om mijn data te actualiseren en om stichting loterijverlies te machtigen om bij de staatsloterij informatie op te vragen zonder ook akkoord te gaan met de vernieuwde algemene voorwaarden. Het is alles of niets. Met vriendelijke groet, Debbie

  • Door harriebruins

Heb het zelfde beleefd als de man in de uitzending en heb uiteindelijk betaald. Doordat ik op acceptatie voorwaarden had geklikt kon ik niet meer terug omdat men al werkzaamheden had verricht. De deurwaarde zou langs komen zolang had ik het al gerekt maar het risico deze langs te laten komen was me te groot. Ik vind het oplichters. Heb de brief verzonden maar verwacht er totaal niets van ze vinden wel een antwoord om niet te betalen. Houd U op de hoogte, met vriendelijke groet Harrie Bruins