Telefoonteam
Ook vanavond zit Jeroen met zijn Telefoonteam weer klaar om je consumentenkwesties te inventariseren.Deze week:UPC-abonnement van klant in hospice opzeggenMeneer Hijmensen wilde het UPC-abonnement van zijn zwager opzeggen, want die verblijft in een hospice. Hij ging naar de winkel in Apeldoorn om dat te regelen. Daar werd hem gezegd dat dat niet mogelijk is: je kunt alleen opzeggen als je gaat verhuizen naar buiten het bereik van UPC - of in geval van overlijden. Meneer Hijmensen zei: 'Nou, daar is binnenkort sprake van, want hij zit in een hospice en maakt nu al geen gebruik meer van het abonnement.' Toen is hem gezegd dat hij later maar terug moest komen met een overlijdensakte.
Die reactie verbaasde ons nogal. We hebben een woordvoerder van UPC gesproken. Volgens hem berust dit alles op een misverstand: er had nooit gezegd mogen worden dat het niet opgezegd kon worden. Wanneer je in hospice verblijft mag je abonnement gewoon opgezegd worden. Dat geldt dus ook in dit geval. Meneer Hijmensen heeft daarna ook nog persoonlijk contact gehad met UPC en is toen naar eigen zeggen heel netjes behandeld. Hij is heel tevreden met hoe het nu alsnog is afgehandeld.Your Look For LessMevrouw Lensink-Schopping bestelde een jurkje in twee kleuren voor haar verjaardag bij webwinkel Your Look For Less. Toen die bezorgd werden, zaten de vestjes er niet bij, terwijl die toch duidelijk op de site te zien waren. Ze belt de webshop maar krijgt te horen: 'Je krijgt wat je krijgt', en die vestjes, die verkopen wij niet.
Na tussenkomst van Radar zegt Your Look For Less toe om de vestjes alsnog kosteloos op te sturen.Oproep: Nationale Hypotheek Garantie (NHG)Wij horen de laatste tijd veel verhalen van mensen die een beroep hebben gedaan op de Nationale Hypotheek Garantie en die niet helemaal gelukkig zijn met de afwikkeling hiervan. Voor wie daar ook ervaring mee heeft, staat hier een formulier.
Wil je een consumentenkwestie melden? Bel maandagavond tussen 19:30 en 22:00 uur de Radarlijn (0800 - 1343) of gebruik ons contactformulier, en wie weet zit jouw onderwerp binnenkort in de uitzending.