Traditioneel kerstpakket meest gewild

kerstpakket_wilma2_780.jpg

Polluitslag.

'Een traditioneel kerstpakket blijft leuk', zo laat Wilma ons weten (haar pakket zie je op de foto hierboven). Daarmee spreekt ze voor een meerderheid van de ruim 2.000 pollrespondenten: de helft ontvangt het liefst een verrassingspakket.

We vroegen leden van het Radar Testpanel om aan te geven wat hun favoriete kerstpakket is – ongeacht of ze er een krijgen en of ze in dat geval mogen kiezen. Voor bijna 1 op de 10 is de keuze snel gemaakt: zij hebben geen behoefte aan een kerstpakket.

Bij de overige mensen is het traditionele verrassingspakket het meest gewild: 49 procent zou daarvoor kiezen. Ria en haar man zijn creatief geweest met hun verrassingspakket: ze hebben het in drieën gedeeld: 1 deel voor hunzelf, 1 deel voor hun dochter en 1 deel voor de voedselbank.

Waardebon op nummer 2

Een derde (31%) krijgt het liefst een waardebon die naar eigen inzicht kan worden besteed. De waardebon staat daarmee op de tweede plek. Elly: 'Wij krijgen (zoals ieder jaar) een cadeau keuze bon en zijn daar heel erg blij mee. Je kunt namelijk naast cadeaus ook donaties doen of kiezen uit enkele webwinkelbonnen.' Of Ralph ook blij is met zijn bon, weten we niet zeker: 'Een Douglas-bon. Werk in een vrouwenorganisatie…'

Een schenking aan het goede doel is populairder dan een kerstpakket in de vorm van één groter cadeau: 7 procent ziet het goede doel als de beste besteding van het extra'tje tegen de kerst. 5 procent ziet het liefst één groter cadeau tegemoet. Het cadeau dat Annemarie kreeg, valt wellicht niet in die categorie: 'We kregen in oktober een boek ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van de instelling en dat bleek meteen ons kerstpakket…'

Benieuwd naar de foto’s die mensen instuurden van hun kerstpakketten? Bekijk het album op Facebook!

Nieuwe poll

Benieuwd naar de poll die nu openstaat? Vul 'm hier in. Ben je nog geen lid van het Radar Testpanel, maar wil jij wel je mening mee laten tellen via onze onderzoeken, meld je dan gratis aan.