background branding

Uitreiking Loden Leeuw

De Loden Leeuw voor meest irritante BN'er in een reclame gaat dit jaar naar Adelheid Roosen. 'Ontdek wat TUI met je doet' van TUI Nederland wint de 'prijs' voor de meest irritante reclame.

In totaal is er ruim 70.000 keer gestemd. Adelheid Roosen kreeg 46 procent van de stemmen voor haar optreden in de Yarden Uitvaartverzorging-reclame. Roosen heeft de commercial zelf ontwikkeld. De reclame is gebaseerd op haar ervaringen als mantelzorger voorafgaand aan de dood van haar moeder. Adelheid Roosen verslaat onder meer Arie Boomsma (22%) en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp (19%).

Meest irritante reclame

In de categorie meest irritante reclame liggen de uitslagen dicht bij elkaar. TUI Nederland versloeg met 26 procent van de stemmen onder andere de reclames van Specsavers (25%) en Simpel (24%).Bekijk de volledige uitslag op www.lodenleeuw.nl

Forumreacties

2
  • Door Radar

Radar maakt maandag 14 december bekend welke reclames en BN'ers het meest irritant zijn. Op welke BN'er en welke reclame heb jij gestemd? Praat hieronder mee! Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/14-12-2015/uitreiking-loden-leeuw-1/ Maandag 14 december 2015 in Radar, 20:30 uur op NPO 1

  • Door Miepje1

Ik vond het zo jammer de nominatieronde te hebben gemist, want die smerige advertentie van die tampon-juffrouw zat er niet bij... Die juf springt 's morgens het bed uit, helemaal fris, en dan duikt ze er weer in want er ligt nog een lekkere man... getver. En dan die idiote reclame van 'vrouwen over 40'. Het táálgebruik alleen al, en dan het feit dat de fabrikant denkt dat vrouwen die ouder zijn dan 40 al kaal worden... Hij mag mijn 57 jaar oude bos haar eens komen bewonderen! Niks kaal!