UPC zet speurteam in
Kabelexploitant UPC heeft een team aan het werk gezet dat op internet speurt naar klachten over het bedrijf. UPC hoopt hiermee vaak voorkomende klachten tijdig te kunnen ontdekken, zodat een escalatie kan worden voorkomen.
Het zevenkoppige helpdeskteam gaat diverse internetfora en weblogs langs om broeinesten van ergernissen betreffende UPC op te vangen. Het team mengt zich actief in discussies en reageert op fora op klachten.
Op deze manier probeert UPC snel te kunnen anticiperen op problemen, voordat de helpdesk overspoeld wordt met klachten. Ook wordt actief voorkomen dat consumentenorganisaties in actie moeten komen tegen UPC en negatieve publiciteit schade kan aanrichten.
GeenStijl
Afgelopen week bleek meteen de waarde van het nieuwe speurteam. Weblog GeenStijl berichtte over de trage service van UPC. Het team pikte de klacht van weblogger Gina op en kon snel handelen om verdere ruchtbaarheid te voorkomen.
Het team is onder meer actief op de community die is opgezet als klachtenpunt tegen UPC: chelloo.com. Binnenkort komt UPC zelf met een forum waar klanten hun klachten kunnen plaatsen.