Veel klachten over Kijkshop en DirectSale, wat is er aan de hand?
Bestellingen worden niet geleverd, geld van geretourneerde artikelen wordt niet teruggestort en de klantenservice is onbereikbaar: online klagen veel klanten van de webshops Kijkshop en DirectSale.nl. Wat is er aan de hand?
Een klant schrijft op klacht.nl een iPhone te hebben besteld bij de Kijkshop. Op de website stond een levertijd van drie werkdagen, inmiddels wacht de klant al vier weken. 'En als je ze belt krijg je een antwoordapparaat te horen.'
'Wegens omstandigheden niet bereikbaar'
Een ander schrijft: 'Iets van 180 euro besteld en een paar dagen later pas een mail ontvangen dat het product niet leverbaar is en dat ik binnen vijftien werkdagen mijn geld retour zou krijgen. Deze werkdagen zijn inmiddels ruim verstreken en als ik contact probeer op te nemen krijg ik een automatisch reactie dat ze "wegens omstandigheden" niet bereikbaar zijn. Dit is beide telefonisch en via hun mailadres.'
En weer een ander: 'Maand geleden wekker terug gestuurd. Ze hebben retourzending binnen gekregen, maar geld nog niet terug. Zijn niet bereikbaar.' Ook op het Radar Forum is een klacht geplaatst
Ook over DirectSale, gelinkt aan Kijkshop, wordt geklaagd. Op Trustpilot schrijven veel mensen dat zij bestellingen niet hebben ontvangen.
Ook pogingen van Radar om contact te zoeken met beide webshops hebben tot dusver nog niets opgeleverd.
Financiële problemen?
De Consumentenbond laat aan het Algemeen Dagblad weten ook klachten te zien over de twee webshops. Volgens de woordvoerder bieden de platforms geen betaalmogelijkheden meer, zodat er niet nog meer gedupeerden bij kunnen komen.
Als de webshops in financiële problemen zitten - zoals enkele klagers vermoeden - dan is de kans groot dat klanten hun geld kwijt zijn, zo zegt de woordvoerder tegen het AD. De Belastingdienst gaat dan voor. Maar het kán zijn dat een andere partij de zaken overneemt en vorderingen terugbetaalt of bestellingen alsnog levert.