V&D keert terug als webshop VD.nl

VD-webshop-05092018.jpg

Vanaf vandaag kan er weer gewinkeld worden bij V&D. Het warenhuis keert terug als webshop VD.nl. V&D werd eind 2015 failliet verklaard.

Al langer zijn er plannen om V&D online te brengen. Begin vorig jaar werd duidelijk dat het al bestaande ICT-systeem ‘te gammel’ was, waardoor het plan niet doorging. Later dat jaar lanceerde V&D een nieuw platform ‘Frendz’, een site waar gebruikers kleren kunnen bestellen op basis van tips en vrienden op sociale netwerken.

Platform voor veertigplussers

‘We zijn dit keer helemaal opnieuw begonnen, waardoor het allemaal goed werkt en nieuwe kansen biedt,’ vertelt algemeen directeur, Alexander van Slooten. De V&D webshop is een platform voor verschillende merken met hun eigen assortiment, en richt zich met name op de interessegebieden van veertigplussers.  

Prijzencircus en andere succesvolle merken komen terug

Hoe de toekomst van V&D er precies gaat uitzien en op welke termijn dat is, durft Van Slooten niet te zeggen. Wel zegt hij dat het Prijzencircus en andere succesvolle merken uit het verleden, zoals Liv en Soho, weer een rol gaan spelen. 

Nog geen oplossing voor cadeaukaarten

V&D zoekt nog naar een oplossing voor de cadeaukaarten die in de winkel te besteden waren. ‘We hebben ontzettend veel reacties gehad van klanten, die nog tegoed over hadden,’ vertelt Van Slooten. ‘We willen de consument tevreden houden, dus dit is zeker een punt waar we mee aan de slag gaan.’

Geen concurrentie tussen V&D webshop en Frendz

De komst van de nieuwe V&D webshop heeft geen gevolgen voor de al bestaande webshop Frendz. ‘Beide webshops hebben een andere doelgroep met een heel ander assortiment,’ zegt Van Slooten. ‘Hierdoor verwacht ik geen concurrentie tussen de sites.’