Vollebregt Verzekeringen stopt met Thanatos

Vollebregt Verzekeringen stopt met Thanatos uitvaartdiensten. Het bedrijf inventariseerde uitvaartwensen van consumenten in een vijf minuten durend telefoongesprek. Thanatos vergat te vermelden dat er een fiks prijskaartje aan het gesprek hangt.

Niet alleen op het Radar Forum werd er veel over het bedrijf geklaagd, ook bij uitvaartverzekeraars deden gedupeerden hun beklag. Radar besteedde in september aandacht aan de dienst van Thanatos.Samenwerking Axent

In het telefoongesprek werd de indruk gewekt dat Thanatos en uitvaartverzekeraar Axent samenwerkten. Volgens Paul Bondam van Axent was dat onterecht. In een reactie op de uitzending in september zegt hij: 'Er wordt mensen niet alleen verzwegen dat de akte geld kost, ze doen ook alsof ze samenwerken met ons om vertrouwen te wekken bij degene die ze aan de telefoon hebben. Dat is dus niet zo.'Gecompenseerd

Vollebregt zegt op amweb dat klanten die na zo'n telefoontje hun geld terug wilden, inmiddels gecompenseerd zijn. Consumenten die de kosten nog niet vergoed hebben gekregen kunnen gebruik maken van onze voorbeeldbrief.  Per 1 januari wordt het concept van Thanatos voortgezet door een andere partij.

Bron: amweb / Radar