Voor de gek gehouden met onzinnige afprijzingen

'Belachelijk hoe consumenten voor de gek worden gehouden. Zie foto.' Dit stuurde een bezoekster van de Radar Facebook-pagina ons toe. En inderdaad: een product dat in plaats van 1 euro, 99 cent kost? Kun je dat een aanbieding noemen?

Winkeliers hopen er soms op dat hun klanten achteloos afgaan op het feit dat iets in de reclame is. Terwijl aan de prijs soms weinig verandert.

Degene die de onzinnige afprijzing bij de Albert Heijn opmerkte, is niet de enige die ons op dit soort 'volksverlakkerij' attendeerde. Zo plaatste eerder iemand de onderstaande foto op op onze Facebook-pagina.

Helemaal rechts op de verpakking kun je zien dat de originele prijs van de kinderzonnebril precies evenveel is als de 'reclameprijs': € 4,99. De zonnebril heeft dus nooit de op de reclamesticker veronderstelde € 8,99 gekost.Insturen

Ken jij meer van dit soort voorbeelden? We horen er graag van. Je kunt ze insturen op de Radar Facebook-pagina, of mailen naar [email protected]