Wachten op voucher of refund – Reactie Cheaptickets en Vliegwinkel

Travix International, het moederbedrijf van onder meer reisaanbieders CheapTickets, BudgetAir en Vliegwinkel, reageert als volgt op de vraag van Radar waarom zoveel mensen maanden op nieuws over een voucher of refund moeten wachten.
Onze oprechte excuses aan onze klanten. Wij vinden het vervelend dat we niet de service bieden die klanten van ons gewend zijn, dat klanten lang op een antwoord moeten wachten, of moeite hebben om ons te bereiken.
Waarom is de klantenservice minder goed bereikbaar?
We ontvangen nog steeds dagelijks een extreme hoeveelheid vragen, wijzigingen en annuleringen. Ondanks dat we onze klantenservice direct hebben uitgebreid met 100 nieuwe medewerkers, is er nog steeds een vertraging op de reactietijd.
Onze prioriteiten zijn dossiers verwerken op basis van urgentie, het afhandelen van refunds en het verwerken van schemawijzigingen. Voor een goed overzicht en efficiëntere afhandeling focussen we ons op chat en e-mail, en zijn onze telefoonlijnen gesloten.
We werken hard om onze bereikbaarheid te verbeteren. Onze klantenservice is het snelst bereikbaar via Facebook Messenger tijdens kantooruren. Als je een vraag hebt over je boeking ontvangen we daar graag een privebericht met je boekingsnummer. Een antwoord op een e-mail duurt helaas vaak langer. De meest recente contact opties voor CheapTickets.nl en vliegwinkel.nl vind je op de website.
Waarom duurt de terugbetaling zo lang?
Als bemiddelaar in vliegtickets is het onze rol om bij een geannuleerde vlucht het geld, dat op de rekening van de airline staat, terug te vragen voor onze klanten. Daar hebben we afgelopen periode hard ons best voor gedaan en inmiddels hebben we van alle vliegtickets een refund voor onze klanten aangevraagd.
Echter, een aanvraag is helaas nog geen terugbetaling. Wat dit betreft zijn wij afhankelijk van de airlines. Er zijn helaas nog steeds airlines die niet of nauwelijks in beweging komen voor een oplossing. Vanuit de overheid, brancheorganisaties en partijen als Travix, is de druk op de luchtvaartmaatschappijen die nog niet hebben uitbetaald opgevoerd. Gelukkig komt er door deze druk beweging in en gaan steeds meer airlines over tot snellere betaling, waardoor wij steeds meer van onze klanten kunnen terugbetalen.
We vinden het ontzettend vervelend dat veel klanten met onbeantwoorde vragen zitten, en zetten ons heel hard in om voor iedereen een passende oplossing te vinden.